W związku z wejściem w życie 25 maja 2018 r. Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych (RODO) zmieniamy naszą Politykę Prywatności i Regulamin Portalu.

Prosimy o zapoznanie się ze zmianami. Więcej informacji na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz tutaj:

Zamknij okno
Zamknij okno  X

Radio Weekend

Słuchaj on-line:

Słuchaj Radia Weekend

Teraz Gramy (graliśmy wcześniej):

.

.

Na antenie:

.

.

Napisz do nas:

  • poniedziałek, 17 czerwca 2024 12:17

Powiat człuchowski

Pociągi jeżdżą 10-krotnie rzadziej niż zapewniała PKP PLK. Czy przewoźnicy wykorzystują linię kolejową z Człuchowa do Przechlewa?

Miało być 500 przejazdów w ciągu roku, były 52.

Pociągi jeżdżą 10-krotnie rzadziej niż zapewniała PKP PLK. Czy przewoźnicy wykorzystują linię kolejową z Człuchowa do Przechlewa?

fot. Wojciech Piepiorka

Gdy inwestycja była w trakcie, spółka PKP PLK tłumaczyła, że po remoncie linią ma być realizowanych 500 przejazdów rocznie. Teraz okazuje się, że jest ich 10-krotnie mniej.

Tyko 52 przejazdy - 12 pasażerskich i 40 towarowych - odbyły się w ciągu pierwszego roku po zakończeniu remontu linii kolejowej nr 413 z Człuchowa do Przechlewa. Zasadność inwestycji za 4 mln zł Bartosz Pietrzykowski z Zespołu Prasowego spółki PKP Polskie Linie Kolejowe w 2022 roku tłumaczył inwestycją planowaną na terenie dawnej rozlewni gazu w Sąpolnie. Jak mówił, "firma zajmująca się produkcją detergentów chemicznych i współpracująca z firmą Lotos w zakresie czyszczenia cystern kolejowych zadeklarowała 500 przejazdów pociągów rocznie, czyli około 10 tygodniowo". Teraz okazuje się, że jest ich znacznie mniej.

"Przewoźnik wykupuje od nas trasę na przejazd pociągów. Przejazdy są realizowane nie tylko z bocznicy w Sąpolnie do Człuchowa, ale również dalej, m.in. w relacjach: Człuchów - Puławy Azoty, Człuchów - Chojnice czy Człuchów - Szczecinek" - mówi dziś Bartosz Pietrzykowski.

Co oznacza, że przewoźnicy jeżdżą na znacznie dłuższych trasach, korzystając w tym z linii kolejowej nr 413. Ponadto dzięki rewitalizacji linii możliwe będą również przejazdy na zamówienie innych przewoźników. W przypadku zainteresowania ze strony samorządów, rewitalizacja linii daje także możliwość, po dodatkowym dostosowaniu linii, do przywrócenia na niej przewozów pasażerskich.

Bartosz Pietrzykowski

Dopytywany o zasadność 4-milionowej inwestycji na remont linii, w świetle jej wykorzystania 10-krotnie mniejszego od zapowiadanego, Bartosz Pietrzykowski odpisał tylko, że nie ma nic do dodania.

"To jest nasza odpowiedź i oficjalne stanowisko odnośnie linii kolejowej nr 413" - czytamy w lakonicznej odpowiedzi.

Przypomnijmy, że modernizacja linii polegała m.in. wymianie części podkładów, szyn oraz śrub, uzupełnieniu tłucznia, wymianie i uzupełnieniu oznakowania na przejazdach kolejowo-drogowych oraz wzdłuż torów, a także odtworzeniu pasów przeciwpożarowych wzdłuż linii.

Zobacz także:

Wszelkie materiały (w szczególności informacje lokalne, zdjęcia, grafiki, filmy) zamieszczone w niniejszym Portalu chronione są przepisami ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Zabronione jest bez zgody Redakcji Radia Weekend FM/portalu weekendfm.pl wyrażonej na piśmie pod rygorem nieważności: kopiowanie, rozpowszechnianie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie w całości lub we fragmentach informacji, danych, materiałów lub innych treści poza przewidzianymi przez przepisy prawa wyjątkami, w szczególności dozwolonym użytkiem osobistym.

Podcasty Weekend FM

Kafelek audycji: Opowiem Ci historię
Kafelek audycji: Twoje zdrowie
Kafelek audycji: Weekend w lesie
Kafelek audycji: Sportowy Weekend w Weekend FM
Kafelek audycji: Weekend w ogrodzie

Sport:

Ostatnio dodane artykuły:

Copyright © 2001-2024 Radio Weekend, PETRUS Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością, Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu - polityki prywatności - polityki plików cookies
Powiadomienie o plikach cookie Strona korzysta z plików cookies do celów statystycznych. Korzystając z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki będą one zapisane w pamięci urządzenia, więcej informacji na temat zarządzania plikami cookies znajdziesz w Polityce prywatności. zamknij