W związku z wejściem w życie 25 maja 2018 r. Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych (RODO) zmieniamy naszą Politykę Prywatności i Regulamin Portalu.

Prosimy o zapoznanie się ze zmianami. Więcej informacji na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz tutaj:

Zamknij okno
Zamknij okno  X

Reklama

Radio Weekend

Słuchaj on-line:

Słuchaj Radia Weekend

Teraz Gramy (graliśmy wcześniej):

.

.

Na antenie:

.

.

Napisz do nas:

Reklama

Świeże smaki w sklepach Mlekovita
  • poniedziałek, 12 lutego 2024 11:46

Człuchów:

Grupa mieszkańców Człuchowa domaga się zwrotu pieniędzy od Przedsiębiorstwa Komunalnego

Spółka pieniędzy nie zwróci. Prezes tłumaczy powody.

Grupa mieszkańców Człuchowa domaga się zwrotu pieniędzy od Przedsiębiorstwa Komunalnego

fot. Wojciech Piepiorka

"Dlaczego my, mieszkańcy Człuchowa mamy płacić za Państwa błędy?" - to jedno z kilku pytań, które pojawia się w piśmie grupy mieszkańców Człuchowa do prezes Przedsiębiorstwa Komunalnego w Człuchowie. Podpisało się pod nim około 160 osób, które obarczają miejską spółkę odpowiedzialnością za późne wprowadzenie nowych, niższych taryf za ciepło.

"Ważne jest nasze dobro, a nie tylko zysk przedsiębiorstwa" - mówi Weekend FM przedstawicielka grupy mieszkańców Elżbieta Józefowska.

- Jako mieszkańcy miasta jesteśmy tutaj bardzo pokrzywdzeni w tej sprawie, dlatego, że jeśli zapowiada się, że już od nowego sezonu grzewczego ta obniżka ciepła będzie 35%, a robi się to tak późno, dlaczego nie można się tutaj cofnąć? Bo przecież koszty przedsiębiorstwa zmalały, a cały czas funduje nam się tak wysokie ceny.

Elżbieta Józefowska

Przypomnimy, że nowe taryfy za ciepło w Człuchowie wejdą w życie 16 lutego, choć burmistrz i prezes Przedsiębiorstwa Komunalnego zapowiadali, że może stać się to jeszcze przed trwającym sezonem grzewczym. Władze spółki tłumaczą, że w przepisach nie ma drogi pozwalającej na zwrócenie mieszkańcom części już zapłaconych rachunków. Prezes Helena Diakun wyjaśnia też, że 14 dni to zbyt krótki czas na wprowadzenie nowej taryfy w życie, a wcześniej człuchowianie płacili zaniżone rachunki.

Przedsiębiorstwo Komunalne w Człuchowie nie zwróci mieszkańcom pieniędzy. Spółka tłumaczy też, dlaczego niższa taryfa wejdzie w życie później

Przedsiębiorstwo Komunalne w Człuchowie nie zwróci mieszkańcom pieniędzy za rachunki. Władze spółki tłumaczą, że "wobec odbiorców mogą być stosowane wyłącznie stawki opłat zatwierdzone w drodze decyzji administracyjnej". Jak już mówiliśmy w Weekend FM, grupa mieszkańców domaga się zwrotu części pieniędzy za rachunki z ostatnich miesięcy. Człuchowianie obarczają miejską spółkę za zbyt późne wprowadzenie nowej, niższej taryfy za ciepło.

Tymczasem władze przedsiębiorstwa przypominają, że po wybuchu wojny na Ukrainie długo miała miejsce odwrotna sytuacja. Spółka kupowała miał węglowy po cenach kilkukrotnie wyższych niż wcześniej, jednak mieszkańcy płacili rachunki na podstawie poprzedniej, niższej taryfy.

- Sam proces taryfikowania trwał rok, to jest od kwietnia 2021 do kwietnia 2022 i w tym okresie mieszkańcy za ciepło płacili według cen i stawek obowiązujących w 15. taryfie. W konsekwencji uzyskiwane przychody ze sprzedaży ciepła nie pokrywały zwiększonych kosztów ponoszonych przez ZEC. Jednak w tym czasie zabezpieczenie ciągłości dostaw ciepła dla odbiorów stało się dla przedsiębiorstwa priorytetem.

Helena Diakun

Mówi Weekend FM prezes Przedsiębiorstwa Komunalnego w Człuchowie Helena Diakun.

Wyjaśnia również, dlaczego nowa taryfa zostanie wprowadzona 16 lutego, a więc 28 dni po jej opublikowaniu. Prawo Energetyczne przewiduje widełki od 14 do 45 dni. Jak przekonuje Helena Diakun, spółka nie była w stanie wprowadzić taryfy po dwóch tygodniach, ale nie chciała też czekać do 4 marca, choć miała taką możliwość.

- Spółka mając jednak na uwadze interes i oczekiwania odbiorców i mieszkańców postanowiła maksymalnie skrócić ten czas do niezbędnego minimum. Podjęcie takiej decyzji przy tak rozległej infrastrukturze ciepłowniczej wymagało ze strony przedsiębiorstwa bardzo dużego wysiłku celem zintensyfikowania całego procesu, w tym przeorganizowania i wykonania szeregu czynności na różnych poziomach struktury organizacyjnej.

Helena Diakun

Dodaje Weekend FM Helena Diakun.

Kliknij, aby pobrać plik PDFPismo mieszkańców

Kliknij, aby pobrać plik PDFOdpowiedź PK


Grupa mieszkańców Człuchowa domaga się zwrotu pieniędzy od Przedsiębiorstwa Komunalnego
Wszelkie materiały (w szczególności informacje lokalne, zdjęcia, grafiki, filmy) zamieszczone w niniejszym Portalu chronione są przepisami ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Zabronione jest bez zgody Redakcji Radia Weekend FM/portalu weekendfm.pl wyrażonej na piśmie pod rygorem nieważności: kopiowanie, rozpowszechnianie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie w całości lub we fragmentach informacji, danych, materiałów lub innych treści poza przewidzianymi przez przepisy prawa wyjątkami, w szczególności dozwolonym użytkiem osobistym.

Motoweekend w Weekend FM:

Jazda w kółko? To nie takie proste!

Motoweekend w Weekend FM:

Chiński atak na polski rynek

Motoweekend w Weekend FM:

Pani Zimo, jak jeździć?

"Opowiem Ci historię"

"Weekend w lesie"

Sport:

Reklama

Reklama

Polska i Świat:

Copyright © 2001-2024 Radio Weekend, PETRUS Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością, Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu - polityki prywatności - polityki plików cookies
Powiadomienie o plikach cookie Strona korzysta z plików cookies do celów statystycznych. Korzystając z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki będą one zapisane w pamięci urządzenia, więcej informacji na temat zarządzania plikami cookies znajdziesz w Polityce prywatności. zamknij