W związku z wejściem w życie 25 maja 2018 r. Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych (RODO) zmieniamy naszą Politykę Prywatności i Regulamin Portalu.

Prosimy o zapoznanie się ze zmianami. Więcej informacji na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz tutaj:

Zamknij okno
Zamknij okno  X

Radio Weekend

Słuchaj on-line:

Słuchaj Radia Weekend

Teraz Gramy (graliśmy wcześniej):

.

.

Na antenie:

.

.

Napisz do nas:

  • poniedziałek, 23 października 2023 12:47

Artykuł sponsorowany

Niewiarygodne jak można zmienić swój garaż

Przydomowy garaż ma zazwyczaj dwa zastosowania, to oczywiste i to mniej oczywiste. Nietrudno się domyślić, że oczywistym przeznaczeniem garażu jest przechowywanie samochodu, jednak obecnie coraz częściej jego głównym przeznaczeniem staje się to nieoczywiste, czyli przechowywanie niemal wszystkiego.

Niewiarygodne jak można zmienić swój garaż

Fot: e-promag.pl

A co, gdyby udało się pogodzić te dwie funkcje?

Garaż przy domu już dawno stracił swoją pierwotną i jedyną funkcję, jaką było przechowywanie samochodu, od lat rozprzestrzenia się moda na robienie z garażu magazynu rzeczy wszelakich i tych ważnych przydatnych, ale głównie tego, co żal nam jeszcze wyrzucić, ale pewnie nigdy tego nie użyjemy. Pewnym rozwiązaniem tego problemu stały się modne w USA, ale i też w innych krajach tak zwane wyprzedaże garażowe, podczas których można pozbyć się części tych rzeczy i jeszcze trochę na nich zarobić. 

Niestety w Polsce nie mamy takiej tradycji, więc najczęściej w pewnym momencie garaż staje się graciarnią, w której nie ma miejsca na samochód. 

Jak odzyskać garaż?

Czy można odzyskać pierwotną funkcję garażu beż pozbywania się większości, przynajmniej tych potrzebnych, rzeczy? Moim zdaniem tak, a rozwiązanie jest dość oczywiste, lecz mało popularne. Mówię tu o dobrej, profesjonalnej organizacji porządku. Pod pojęciem profesjonalna, kryje się sprawdzona w bojach wiedza z zakresu intralogistyki. Nie ma żadnych przeciwwskazań, by niektóre taktyki stosowane w magazynach przemysłowych przenieść do naszego garażu. 

Od czego zacząć?

Zaczniemy od podstaw, czyli od tego, że będzie nam potrzebny porządny przemysłowy regał półkowy, lub kilka regałów zależnie od tego, jaką powierzchnią dysponujemy. By nikomu to nie umknęło ważnym elementem tego, o czym napisałem, jest słowo „przemysłowy”. Przeciętne regały, które można kupić w sklepach budowlanych, są małe, słabe i wykonane z kiepskich materiałów. Jedyną ich zaletą jest czasem cena, ale to też nie zawsze. My potrzebujemy czegoś spektakularnego, co raz zainstalowane przez lata utrzyma skarby zbierane przez pokolenia. 

Taki mebel stanie się podstawą naszego systemu przechowywania rzeczy i odzyskania miejsca dla samochodu. Jeżeli garaż jest niewystarczająco duży, warto pomyśleć by nasz system intralogistyczny obejmował również inne możliwe pomieszczenia, takie jak strych, piwnica, czy domek narzędziowy na ogrodzie. I nie żartuję, pisząc tu o systemie, życie staje się dużo łatwiejsze, gdy wiemy, gdzie co przechowujemy i nie musimy co roku szukać przez tydzień stojaka do choinki, który finalnie znajdujemy dopiero na Wielkanoc

Dlaczego regały przemysłowe?

Zalety przemysłowych regałów półkowych

  • Wytrzymałość i stabilność.
  • Możliwość przechowywania ciężkich przedmiotów.
  • Elastyczność w konfiguracji i dostosowywaniu.
  • Dostępność różnych rozmiarów i konstrukcji.
  • Ochrona przed wilgocią i kurzem.

Co dalej?

Gy już wymierzymy przestrzeń, wybierzemy rodzaj, ilość i kolor regałów, możemy przystąpić do dalszych działań. W pierwszej kolejności musimy zastanowić się nad tym, co właściwie mamy do przechowywania, róże rzeczy wymagają różnego traktowania, niektóre trzeba dodatkowo zabezpieczać przed wilgocią, czy światłem, inne muszą mieć dostęp powietrza, a jeszcze inne wręcz odwrotnie. 

Warto więc zacząć kategoryzować przechowywane przedmioty. Dobrym pomysłem jest dzielenie przedmiotów na kategorie (narzędzia, materiały budowlane, sprzęt sportowy itp.).

Lub/i przechowywanie podobnych przedmiotów razem.

Następnymi niezbędnymi elementami wyposażenia, w które musimy się zaopatrzyć, są pojemniki magazynowe, dopasowane do naszych potrzeb, które zapewnią nam optymalizację przestrzeni. Pozwolą na układanie rzeczy na regałach w sposób efektywny pod względem przestrzeni i wykorzystywanie półek i regałów na różnych poziomach.

Optymalizacja jest podstawą sukcesu

Gdy już wykonamy wszystkie powyższe punkty to czas zabrać się za prawdziwą organizację. Jest taki film „McImperium” opisujący początki restauracji McDonald, w jednej ze scen bohater wiele godzin spędza na optymalizacji procesu przygotowywania potraw i nie byłoby w tym nic dziwnego, gdyby nie fakt, że robi to na „sucho”. Czyli tylko symuluje, że coś przygotowuje i wyciąga z każdej iteracji wnioski. My możemy zrobić tak samo. Wyobraźmy sobie, że już ustawiliśmy regały w zaplanowanych miejscach i wypełniliśmy je odpowiednimi pojemnikami, teraz wystarczy spróbować poruszać się w tej przestrzeni i markować przenoszeni i układanie rzeczy na regałach, zarówno gdy samochód jest w garażu, jak i gdy go nie ma. To pozwoli uniknąć sytuacji, w której po włożeniu ogromnej pracy w przygotowanie wszystkiego, okaże się, że system jest niewygodny, a wiele rzeczy po prostu do niego nie pasuje. Tego chcemy uniknąć. 

 No ale co z tą organizacją?

Gdy już mamy zoptymalizowaną przestrzeń, przychodzi czas na ostateczną organizację. Po co to robimy? By mieć spokój na lata i bez zbytniego zastanawiania się co gdzie leży, móc z naszego systemu korzystać na co dzień i by mogły z niego swobodnie korzystać też osoby „niewtajemniczone”. Znów tak jak w McDonald´s, tam nowy pracownik po krótkim przeszkoleniu może bez przeszkód korzystać z przygotowanego na tę okazję systemu i procedur. 

Etykietowanie i indeksowane 

Aby nie komplikować całego systemu, wystarczy podstawowy system etykiet i indeksacji przedmiotów i ich kategorii. Zarówno pojemniki magazynowe, jak i regały półkowe są do tego przystosowane i albo mają już odpowiednie miejsce na umieszczenie etykiety, albo można taki element niedrogo dokupić. Dobrym rozwiązaniem jest też posłużenie się specjalną etykieciarką drukującą indeksy na papierze samoprzylepnym. To jednak rozwiązanie dla osób, które już takie urządzenie posiadają, nie warto specjalnie go kupować, by obkleić kilka pojemników.  

Sam system indeksowania i organizacja informacji to już temat na kolejny artykuł, dodam jedynie, że można posłużyć się zwykłym notesem i ołówkiem, ale lepszym rozwiązaniem będzie stworzenie arkusza kalkulacyjnego w chmurze dostępnego dla całej rodziny, by na bieżąco aktualizować „stan magazynowy” naszego domowego systemu logistycznego.

Wszelkie materiały (w szczególności informacje lokalne, zdjęcia, grafiki, filmy) zamieszczone w niniejszym Portalu chronione są przepisami ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Zabronione jest bez zgody Redakcji Radia Weekend FM/portalu weekendfm.pl wyrażonej na piśmie pod rygorem nieważności: kopiowanie, rozpowszechnianie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie w całości lub we fragmentach informacji, danych, materiałów lub innych treści poza przewidzianymi przez przepisy prawa wyjątkami, w szczególności dozwolonym użytkiem osobistym.

Podcasty Weekend FM

Kafelek audycji: Opowiem Ci historię
Kafelek audycji: Wakacje w Muzeum
Kafelek audycji: Twoje zdrowie
Kafelek audycji: Ogłuszka na skraju lasu
Kafelek audycji: Weekend na polu

Sport:

Ostatnio dodane artykuły:

Copyright © 2001-2024 Radio Weekend, PETRUS Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością, Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu - polityki prywatności - polityki plików cookies
Powiadomienie o plikach cookie Strona korzysta z plików cookies do celów statystycznych. Korzystając z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki będą one zapisane w pamięci urządzenia, więcej informacji na temat zarządzania plikami cookies znajdziesz w Polityce prywatności. zamknij