W związku z wejściem w życie 25 maja 2018 r. Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych (RODO) zmieniamy naszą Politykę Prywatności i Regulamin Portalu.

Prosimy o zapoznanie się ze zmianami. Więcej informacji na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz tutaj:

Zamknij okno
Zamknij okno  X

Radio Weekend

Słuchaj on-line:

Słuchaj Radia Weekend

Teraz Gramy (graliśmy wcześniej):

.

.

Na antenie:

.

.

Napisz do nas:

  • piątek, 17 lutego 2023 8:49

Artykuł sponsorowany

Na czym polega pozycjonowanie lokalne?

Prowadzisz lokalny biznes? Masz ciekawą ofertę produktów bądź usług? Cieszysz się zainteresowaniem klientów i czujesz, że to dobry czas na rozwój biznesu? Trafiłeś w dobre miejsce! Wskutek długotrwałych lockdownów związanych z pandemią COVID-19 oczy wielu klientów zwróciły się właśnie w stronę lokalnych sprzedawców. Strategie optymalizacji SEO oferują w tym zakresie naprawdę ciekawe rozwiązania pozwalające zwiększyć widoczność strony w danym mieście. Od czego zacząć?

Na czym polega pozycjonowanie lokalne?

Tim Mossholder/unsplash.com

Think locally, act globally

Wiele osób wciąż myśli, że pozycjonowanie jest zarezerwowane dla wielkich graczy działających międzynarodowo i mierzących się z ogromną konkurencją. To błąd – SEO jest tak elastycznym zestawem technik, że każdy może z niego skorzystać. Największe firmy, takie jak iCEA Group, oferują w tym zakresie bogatą ofertę, pozwalającą małym i średnim przedsiębiorstwom działać lokalnie lub z nastawieniem na rozwój globalny.

Przejdźmy jednak do konkretów – czym jest lokalna optymalizacja? Otóż to promocja strony internetowej w lokalnych wynikach wyszukiwania. W celu jej realizacji należy sięgnąć do strategii geolokalizacyjnych słów kluczowych. Wszelkie wyszukiwania są wtedy zawężone do danej grupy odbiorców związanych najczęściej z danym miastem. Jest to więc sposób na personalizowanie wyników SERP.

Dlaczego jest to tak ważne? Pozwól, że przedstawimy Ci liczby:

  • blisko 50% wyszukiwań z całej sieci internetowej dotyczy lokalnych firm i sklepów,
  • dodatkowo 1 na 3 osoby wyszukuje online miejsce, które ma zamiar odwiedzić,
  • prawie połowa klientów wybiera się do sklepu w ciągu jednego dnia od wyszukania,
  • 80% wyników lokalnych przekłada się na konwersję, a więc zwiększa zyski firm.

Kto powinien skorzystać z lokalnej strategii pozycjonowania?

Tym, co odróżnia charakter lokalny od globalnego, jest przede wszystkim zawężona grupa docelowa oraz obszar. Celem jest promocja lokalnych biznesów, małych i średnich firm, które oferują konkurencyjne usługi lub produkty w danym mieście. Mowa więc między innymi o usługach medycznych, gastronomicznych, rozrywkowych, kulturalnych, usługowych (między innymi salony fryzjerskie, piekarnie, księgarnie, kwiaciarnie, usługi szewskie).

O co chodzi z tą geolokalizacją?

Wyobraź sobie sytuację, w której masz ochotę wybrać się do restauracji japońskiej. W Google wpisujesz hasło „kuchnia japońska” i otrzymujesz listę wyników, często z rankingiem restauracji otwartych w Twoim mieście. Dzięki geolokalizacji otrzymujesz wyniki lokalne, inaczej trafiłbyś do Japonii. Wiąże się z tym praca Algorytmu Gołąb, który łączy wyniki wyszukiwania w Google i w mapach w bardziej spójny dla użytkownika sposób.

Na czym polega pozycjonowanie lokalne?

źródło: Bookingsolutions

Najważniejsze elementy optymalizacji. Od czego zacząć?

SEO, jak dobrze wiesz, dzieli się na działania on-site oraz off-site i nie inaczej jest w przypadku strategii lokalnych. Działając w obrębie samej witryny, musisz skupić się na:

  • określeniu grupy docelowej (płci, wieku, dzielnicy zamieszkania, miejsca pracy, zainteresowań oraz problemów potencjalnych klientów),
  • analizie słów kluczowych i intencji wyszukiwania,
  • atrakcyjnym designie strony oraz wygodnej nawigacji, aby oferowane przez Ciebie produkty czy usługi były łatwo dostępne,
  • dostosowaniu do urządzeń mobilnych.

Na czym polega pozycjonowanie lokalne?

źródło: Ahrefs

Z kolei myśląc o działaniach zewnętrznych, szczególnie ważne są:

  • link building,
  • integracja z mediami społecznościowymi oraz blogosferą,
  • optymalizacja wizytówki Google My Business i Google Maps, abyś był „od ręki” dostępny dla użytkowników. 

Dlaczego potrzebujesz wirtualnej wizytówki?

Po pierwsze, wizytówka poprawia widoczność strony w SERP-ach na słowa kluczowe. Po drugie, zwiększa wiarygodność firmy zarówno w oczach klientów, jak i robotów sieciowych. Po trzecie – jak Cię widzą, tak Cię piszą! Wizytówka w Google jest usługą darmową, warto więc z niej skorzystać bez nadwyrężania swojego portfela. 

Na czym polega pozycjonowanie lokalne?

źródło: Foxmedio

Wnioski

Lokalne SEO jest świetną strategią dla mniejszych firm i biznesów, które operują ograniczonym budżetem. Nie potrzebujesz wielkich nakładów finansowych, aby wpływać na pozycjonowanie swojej strony w Internecie. Stwórz e-wizytówkę i ciesz się dobrze prosperującym biznesem!

Wszelkie materiały (w szczególności informacje lokalne, zdjęcia, grafiki, filmy) zamieszczone w niniejszym Portalu chronione są przepisami ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Zabronione jest bez zgody Redakcji Radia Weekend FM/portalu weekendfm.pl wyrażonej na piśmie pod rygorem nieważności: kopiowanie, rozpowszechnianie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie w całości lub we fragmentach informacji, danych, materiałów lub innych treści poza przewidzianymi przez przepisy prawa wyjątkami, w szczególności dozwolonym użytkiem osobistym.

Podcasty Weekend FM

Kafelek audycji: Opowiem Ci historię
Kafelek audycji: Twoje zdrowie
Kafelek audycji: Weekend w lesie
Kafelek audycji: Sportowy Weekend w Weekend FM
Kafelek audycji: Weekend w ogrodzie

Sport:

Ostatnio dodane artykuły:

Copyright © 2001-2024 Radio Weekend, PETRUS Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością, Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu - polityki prywatności - polityki plików cookies
Powiadomienie o plikach cookie Strona korzysta z plików cookies do celów statystycznych. Korzystając z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki będą one zapisane w pamięci urządzenia, więcej informacji na temat zarządzania plikami cookies znajdziesz w Polityce prywatności. zamknij