
Artykuł sponsorowany
W związku z wejściem w życie 25 maja 2018 r. Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych (RODO) zmieniamy naszą Politykę Prywatności i Regulamin Portalu.
Prosimy o zapoznanie się ze zmianami. Więcej informacji na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz tutaj:
Zamknij oknoProwadzisz lokalny biznes? Masz ciekawą ofertę produktów bądź usług? Cieszysz się zainteresowaniem klientów i czujesz, że to dobry czas na rozwój biznesu? Trafiłeś w dobre miejsce! Wskutek długotrwałych lockdownów związanych z pandemią COVID-19 oczy wielu klientów zwróciły się właśnie w stronę lokalnych sprzedawców. Strategie optymalizacji SEO oferują w tym zakresie naprawdę ciekawe rozwiązania pozwalające zwiększyć widoczność strony w danym mieście. Od czego zacząć?
Wiele osób wciąż myśli, że pozycjonowanie jest zarezerwowane dla wielkich graczy działających międzynarodowo i mierzących się z ogromną konkurencją. To błąd – SEO jest tak elastycznym zestawem technik, że każdy może z niego skorzystać. Największe firmy, takie jak iCEA Group, oferują w tym zakresie bogatą ofertę, pozwalającą małym i średnim przedsiębiorstwom działać lokalnie lub z nastawieniem na rozwój globalny.
Przejdźmy jednak do konkretów – czym jest lokalna optymalizacja? Otóż to promocja strony internetowej w lokalnych wynikach wyszukiwania. W celu jej realizacji należy sięgnąć do strategii geolokalizacyjnych słów kluczowych. Wszelkie wyszukiwania są wtedy zawężone do danej grupy odbiorców związanych najczęściej z danym miastem. Jest to więc sposób na personalizowanie wyników SERP.
Dlaczego jest to tak ważne? Pozwól, że przedstawimy Ci liczby:
Tym, co odróżnia charakter lokalny od globalnego, jest przede wszystkim zawężona grupa docelowa oraz obszar. Celem jest promocja lokalnych biznesów, małych i średnich firm, które oferują konkurencyjne usługi lub produkty w danym mieście. Mowa więc między innymi o usługach medycznych, gastronomicznych, rozrywkowych, kulturalnych, usługowych (między innymi salony fryzjerskie, piekarnie, księgarnie, kwiaciarnie, usługi szewskie).
Wyobraź sobie sytuację, w której masz ochotę wybrać się do restauracji japońskiej. W Google wpisujesz hasło „kuchnia japońska” i otrzymujesz listę wyników, często z rankingiem restauracji otwartych w Twoim mieście. Dzięki geolokalizacji otrzymujesz wyniki lokalne, inaczej trafiłbyś do Japonii. Wiąże się z tym praca Algorytmu Gołąb, który łączy wyniki wyszukiwania w Google i w mapach w bardziej spójny dla użytkownika sposób.
SEO, jak dobrze wiesz, dzieli się na działania on-site oraz off-site i nie inaczej jest w przypadku strategii lokalnych. Działając w obrębie samej witryny, musisz skupić się na:
Z kolei myśląc o działaniach zewnętrznych, szczególnie ważne są:
Po pierwsze, wizytówka poprawia widoczność strony w SERP-ach na słowa kluczowe. Po drugie, zwiększa wiarygodność firmy zarówno w oczach klientów, jak i robotów sieciowych. Po trzecie – jak Cię widzą, tak Cię piszą! Wizytówka w Google jest usługą darmową, warto więc z niej skorzystać bez nadwyrężania swojego portfela.
Lokalne SEO jest świetną strategią dla mniejszych firm i biznesów, które operują ograniczonym budżetem. Nie potrzebujesz wielkich nakładów finansowych, aby wpływać na pozycjonowanie swojej strony w Internecie. Stwórz e-wizytówkę i ciesz się dobrze prosperującym biznesem!
Słuchaj w: