W związku z wejściem w życie 25 maja 2018 r. Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych (RODO) zmieniamy naszą Politykę Prywatności i Regulamin Portalu.

Prosimy o zapoznanie się ze zmianami. Więcej informacji na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz tutaj:

Zamknij okno
Zamknij okno  X

Radio Weekend

Słuchaj on-line:

Słuchaj Radia Weekend

Teraz Gramy (graliśmy wcześniej):

.

.

Na antenie:

.

.

Napisz do nas:

  • piątek, 17 lutego 2023 8:49

Artykuł sponsorowany

Na czym polega pozycjonowanie lokalne?

Prowadzisz lokalny biznes? Masz ciekawą ofertę produktów bądź usług? Cieszysz się zainteresowaniem klientów i czujesz, że to dobry czas na rozwój biznesu? Trafiłeś w dobre miejsce! Wskutek długotrwałych lockdownów związanych z pandemią COVID-19 oczy wielu klientów zwróciły się właśnie w stronę lokalnych sprzedawców. Strategie optymalizacji SEO oferują w tym zakresie naprawdę ciekawe rozwiązania pozwalające zwiększyć widoczność strony w danym mieście. Od czego zacząć?

Na czym polega pozycjonowanie lokalne?

Tim Mossholder/unsplash.com

Think locally, act globally

Wiele osób wciąż myśli, że pozycjonowanie jest zarezerwowane dla wielkich graczy działających międzynarodowo i mierzących się z ogromną konkurencją. To błąd – SEO jest tak elastycznym zestawem technik, że każdy może z niego skorzystać. Największe firmy, takie jak iCEA Group, oferują w tym zakresie bogatą ofertę, pozwalającą małym i średnim przedsiębiorstwom działać lokalnie lub z nastawieniem na rozwój globalny.

Przejdźmy jednak do konkretów – czym jest lokalna optymalizacja? Otóż to promocja strony internetowej w lokalnych wynikach wyszukiwania. W celu jej realizacji należy sięgnąć do strategii geolokalizacyjnych słów kluczowych. Wszelkie wyszukiwania są wtedy zawężone do danej grupy odbiorców związanych najczęściej z danym miastem. Jest to więc sposób na personalizowanie wyników SERP.

Dlaczego jest to tak ważne? Pozwól, że przedstawimy Ci liczby:

  • blisko 50% wyszukiwań z całej sieci internetowej dotyczy lokalnych firm i sklepów,
  • dodatkowo 1 na 3 osoby wyszukuje online miejsce, które ma zamiar odwiedzić,
  • prawie połowa klientów wybiera się do sklepu w ciągu jednego dnia od wyszukania,
  • 80% wyników lokalnych przekłada się na konwersję, a więc zwiększa zyski firm.

Kto powinien skorzystać z lokalnej strategii pozycjonowania?

Tym, co odróżnia charakter lokalny od globalnego, jest przede wszystkim zawężona grupa docelowa oraz obszar. Celem jest promocja lokalnych biznesów, małych i średnich firm, które oferują konkurencyjne usługi lub produkty w danym mieście. Mowa więc między innymi o usługach medycznych, gastronomicznych, rozrywkowych, kulturalnych, usługowych (między innymi salony fryzjerskie, piekarnie, księgarnie, kwiaciarnie, usługi szewskie).

O co chodzi z tą geolokalizacją?

Wyobraź sobie sytuację, w której masz ochotę wybrać się do restauracji japońskiej. W Google wpisujesz hasło „kuchnia japońska” i otrzymujesz listę wyników, często z rankingiem restauracji otwartych w Twoim mieście. Dzięki geolokalizacji otrzymujesz wyniki lokalne, inaczej trafiłbyś do Japonii. Wiąże się z tym praca Algorytmu Gołąb, który łączy wyniki wyszukiwania w Google i w mapach w bardziej spójny dla użytkownika sposób.

Na czym polega pozycjonowanie lokalne?

źródło: Bookingsolutions

Najważniejsze elementy optymalizacji. Od czego zacząć?

SEO, jak dobrze wiesz, dzieli się na działania on-site oraz off-site i nie inaczej jest w przypadku strategii lokalnych. Działając w obrębie samej witryny, musisz skupić się na:

  • określeniu grupy docelowej (płci, wieku, dzielnicy zamieszkania, miejsca pracy, zainteresowań oraz problemów potencjalnych klientów),
  • analizie słów kluczowych i intencji wyszukiwania,
  • atrakcyjnym designie strony oraz wygodnej nawigacji, aby oferowane przez Ciebie produkty czy usługi były łatwo dostępne,
  • dostosowaniu do urządzeń mobilnych.

Na czym polega pozycjonowanie lokalne?

źródło: Ahrefs

Z kolei myśląc o działaniach zewnętrznych, szczególnie ważne są:

  • link building,
  • integracja z mediami społecznościowymi oraz blogosferą,
  • optymalizacja wizytówki Google My Business i Google Maps, abyś był „od ręki” dostępny dla użytkowników. 

Dlaczego potrzebujesz wirtualnej wizytówki?

Po pierwsze, wizytówka poprawia widoczność strony w SERP-ach na słowa kluczowe. Po drugie, zwiększa wiarygodność firmy zarówno w oczach klientów, jak i robotów sieciowych. Po trzecie – jak Cię widzą, tak Cię piszą! Wizytówka w Google jest usługą darmową, warto więc z niej skorzystać bez nadwyrężania swojego portfela. 

Na czym polega pozycjonowanie lokalne?

źródło: Foxmedio

Wnioski

Lokalne SEO jest świetną strategią dla mniejszych firm i biznesów, które operują ograniczonym budżetem. Nie potrzebujesz wielkich nakładów finansowych, aby wpływać na pozycjonowanie swojej strony w Internecie. Stwórz e-wizytówkę i ciesz się dobrze prosperującym biznesem!

O tej sprawie usłyszysz też w radiu Weekend FM.

Słuchaj w:

Chojnicach, Człuchowie i Tucholi na 99,30 FM
Kościerzynie na 91,7 FM
Bytowie na 105,8 FM
Miastku na 87,8 FM
Sępólnie Krajeńskim na 92,6 FM
Wszelkie materiały (w szczególności informacje lokalne, zdjęcia, grafiki, filmy) zamieszczone w niniejszym Portalu chronione są przepisami ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Zabronione jest bez zgody Redakcji Radia Weekend FM/portalu weekendfm.pl wyrażonej na piśmie pod rygorem nieważności: kopiowanie, rozpowszechnianie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie w całości lub we fragmentach informacji, danych, materiałów lub innych treści poza przewidzianymi przez przepisy prawa wyjątkami, w szczególności dozwolonym użytkiem osobistym.

Podcasty Weekend FM

Kafelek audycji: Korytarze ekologiczne. Jak przemieszczają się zwierzęta i nie tylko?
Kafelek audycji: Opowiem Ci historię
Kafelek audycji: Twoje zdrowie
Kafelek audycji: Weekend w lesie
Kafelek audycji: Sportowy Weekend w Weekend FM
Kafelek audycji: Weekend w ogrodzie. Edycja jesienna

Sport:

Ostatnio dodane artykuły:

Copyright © 2001-2025 Radio Weekend, PETRUS Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością, Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu - polityki prywatności - polityki plików cookies
Powiadomienie o plikach cookie Strona korzysta z plików cookies do celów statystycznych. Korzystając z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki będą one zapisane w pamięci urządzenia, więcej informacji na temat zarządzania plikami cookies znajdziesz w Polityce prywatności. zamknij