W związku z wejściem w życie 25 maja 2018 r. Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych (RODO) zmieniamy naszą Politykę Prywatności i Regulamin Portalu.

Prosimy o zapoznanie się ze zmianami. Więcej informacji na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz tutaj:

Zamknij okno
Zamknij okno  X

Radio Weekend

Słuchaj on-line:

Słuchaj Radia Weekend

Teraz Gramy (graliśmy wcześniej):

.

.

Na antenie:

.

.

Napisz do nas:

  • poniedziałek, 28 grudnia 2020 11:24

Artykuł reklamowy

Jakie promocje były dostępne na święta 2019 i czy się powtórzą?

Ten rok jest wyjątkowy pod każdym względem - również tym, że do końca trzymał nas w niepewności czy uda nam się spędzić rodzinnie święta. Do końca nie wiedzieliśmy też czy uda nam się zrobić zakupy w sklepach stacjonarnych. Galerie handlowe zostały jednak otwarte decyzją rządu 28 listopada. Dosłownie dzień po Black Friday - największym święcie miłośników zakupowych okazji. Czy tegoroczne świąteczne promocje w czymkolwiek przypominają te z 2019 roku?

Jakie promocje były dostępne na święta 2019 i czy się powtórzą?

Portal Promocodius Poland z kodami promocyjnymi zauważa, że w analogicznym okresie w roku 2019 zainteresowanie ich ofertą kodów było o 13% mniejsze. Może to oznaczać, że szukamy korzystniejszych cen, lub po prostu przenieśliśmy nasze poszukiwania do internetu. Wiele firm, jak choćby Morele oferuje kody promocyjne https://promocodius.com/pl/shops/morele - jak widać możemy kupić dosłownie wszystko, czego nam trzeba z kategorii urządzeń elektrycznych w korzystnych cenach. Czy promocje znanych marek jednak wystarczą by utrzymać zeszłoroczne trendy zakupowe?

Jak prezentowała się sprzedaż przedświąteczna do tej pory?

Jedno pozostaje niezmienne - listopad i grudzień to miesiące, którym towarzyszy wzmożona aktywność w kwestii robienia zakupów. Popularny w Stanach Zjednoczonych Black Friday stał się i naszą listopadową tradycją, a grudzień to prawdziwa prezentowa gorączka. Co mówią o naszych zeszłorocznych tendencjach zakupowych dane?

  •  badanie Deloitte wykazało, że w 2019 roku 38% ankietowanych dokonywało zakupów prezentów między 1 a 15 grudnia - jeśli w tym roku tendencja się utrzyma, oznaczałoby to, że galerie mimo zamknięcia w listopadzie wciąż mają szansę zarobić w tym terminie
  •  na przestrzeni kilku ostatnich lat statystyczny Polak deklaruje wydać więcej na prezenty, niż na produkty żywnościowe
  • według Deloitte aż 3 na 4 Polaków zadeklarowało robienie zakupów w Black Friday - jesteśmy w tym aspekcie na jednym z najwyższych miejsc w Europie
  •  mniej więcej połowa Polaków zamierzała w 2019 roku wybrać się po prezenty do sklepów stacjonarnych (to 8% mniej w porównaniu z 2018 rokiem)
  •  średnio polska rodzina miała plan wydać na święta 1521 zł

Skłonność do zakupów a pandemia

Choć na początku roku nasze konsumenckie nastroje przedstawiały się dość marnie, z badań Głównego Urzędu Statystycznego przeprowadzonych w maju odnotowano znaczną poprawę. Ciągle jednak 29,3% ankietowanych uznawało panującą w tamtym czasie sytuację pandemiczną za znaczne zagrożenie dla ich osobistej finansowej sytuacji.

Równocześnie raport stworzony w lipcu 2020 roku przez Gemius pokazał, że coraz więcej osób wybiera zakupy online. Wyniki obejmują osoby w zasadzie w każdym wieku, jednak dotyczą szczególnie:

  •  osób do 34 roku życia,
  •  osób z wykształceniem wyższym,
  •  osób postrzegających sytuację swojego gospodarstwa domowego jako stabilną,
  •  mieszkańców miejscowości o liczbie ludności większej niż 200 tys.

Nie da się więc ukryć, że pandemia ma ogromny wpływ na nasze konsumenckie wybory. Wielu z nas ciągle jednak decyduje się na zakupy.

Prognozy na święta 2020

Eksperci są zgodni co do jednego - handel przeniesie się w sporej części do internetu. Izolacja, przymus przebywania w domu i zamknięte okresowo galerie handlowe spowodowały, że tylko w pierwszej połowie 2020 roku w sieci pojawiło się ponad 3 tysiące nowych e-sklepów. Prognozy przewidują, że polski rynek e-handlu z powodu pandemii doświadczy wzrostu aż o 30%.

Nikt nie jest w stanie stwierdzić na obecnym etapie, czy na świąteczne przygotowania wydamy w tym roku porównywalne kwoty do tych wydanych w ubiegłych latach. Choć wzrost sprzedaży w przestrzeni internetowej jest prawie pewny, nie oznacza to, że producenci zarobią na nas tyle, co zawsze.

Przypuszcza się, że efektem pandemii będzie stała zmiana naszych zakupowych nawyków - niektórym spodobają się zakupy online, inni uświadomią sobie, że wiele rzeczy kupowali pod wpływem impulsu, większość z nas już teraz wykazuje tendencję do częstszego płacenia środkami elektronicznymi.

Czy to dobrze? Trudno stwierdzić. Najważniejsze jest jednak, aby mimo panujących okoliczności spędzić świąteczny czas z najbliższymi (jeśli to możliwe) i liczyć na lepszy rok 2021.

Wszelkie materiały (w szczególności informacje lokalne, zdjęcia, grafiki, filmy) zamieszczone w niniejszym Portalu chronione są przepisami ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Zabronione jest bez zgody Redakcji Radia Weekend FM/portalu weekendfm.pl wyrażonej na piśmie pod rygorem nieważności: kopiowanie, rozpowszechnianie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie w całości lub we fragmentach informacji, danych, materiałów lub innych treści poza przewidzianymi przez przepisy prawa wyjątkami, w szczególności dozwolonym użytkiem osobistym.

Podcasty Weekend FM

Kafelek audycji: Opowiem Ci historię
Kafelek audycji: Twoje zdrowie
Kafelek audycji: Weekend w lesie
Kafelek audycji: Sportowy Weekend w Weekend FM
Kafelek audycji: Weekend w ogrodzie

Sport:

Ostatnio dodane artykuły:

Copyright © 2001-2024 Radio Weekend, PETRUS Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością, Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu - polityki prywatności - polityki plików cookies
Powiadomienie o plikach cookie Strona korzysta z plików cookies do celów statystycznych. Korzystając z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki będą one zapisane w pamięci urządzenia, więcej informacji na temat zarządzania plikami cookies znajdziesz w Polityce prywatności. zamknij