W związku z wejściem w życie 25 maja 2018 r. Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych (RODO) zmieniamy naszą Politykę Prywatności i Regulamin Portalu.

Prosimy o zapoznanie się ze zmianami. Więcej informacji na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz tutaj:

Zamknij okno [x]

Zamknij okno  X

Reklama

Radio Weekend

Słuchaj on-line:

Słuchaj Radia Weekend

Teraz Gramy (graliśmy wcześniej):

.

.

Na antenie:

.

.

Napisz do nas:

Reklama

Internet Chojnice

Reklama

Brama Pomorza - galeria Chojnice

Reklama

Firma Usługowo-Handlowo-Produkcyjna GREKO
  • niedziela, 2 sierpnia 2020 11:44

Chojnice:

"Dla nas to było jak wyjście z cienia". Pierwsza odsłona finału chojnickiej akcji #MójDomKultury za nami

Pandemia odbiła się mocno na kulturze i sztuce. Muzycy, malarze, rzeźbiarze czy tatuażyści tworzyli głównie w zamknięciu, dla siebie. Jednak dzięki tej akcji każdy z nas mógł zobaczyć ich twórczość. Najpierw w sieci pod hasztagiem MójDomKultury, a wczoraj wieczorem po raz pierwszy „na żywo”. W sobotę w Chojnickim Centrum Kultury odbyła się pierwsza odsłona finału internetowej akcji promującej twórczość lokalnych artystów w czasie pandemii.

Dla nas to było jak wyjście z cienia. Pierwsza odsłona finału chojnickiej akcji #MójDomKultury za nami

Jakub Słubik na scenie Chojnickiego Centrum Kultury. Fot. A. Jażdżejewski/Weekend FM

#MójDomKultury - zachęta do tworzenia w czasie pandemii

– Podczas przerwy związanej z koronawirusem próbowaliśmy zachęcić wszystkich twórców, artystów z Chojnic, z okolic, z całego regionu, żeby tworzyli, nie przestawali i dzielili się z nami swoją twórczością - mówi Weekend FM Radosław Krajewicz, dyrektor Chojnickiego Centrum Kultury, które wraz z Fundacją Rozwoju Ziemi Chojnickiej i Człuchowskiej zoorganizowało akcję.

– Akcję prowadziliśmy od końca marca do końca maja. Zebraliśmy około 150 zgłoszeń, z tej puli wyłoniliśmy 26 finalistów, w sobotę wystąpiło siedmiu z nich. Nasi twórcy zajmują się szeroko pojętą sztuką i kulturą. Sklasyfikowaliśmy to w ramach obrazu, dźwięku i słowa - mówi inicjatorka i współorganizatorka akcji Ola Fryca z Fundacji Rozwoju Ziemi Chojnickiej i Człuchowskiej.

Podczas pierwszej odsłony finału można było posłuchać muzyków i zobaczyć twórczość malarzy, rzeźbiarzy i tatuażystów.

Posłuchaj relacji z pierwszej odsłony finału akcji #MójDomKultury:

#MójDomKultury - relacja z pierwszej odsłony finału

 

Transformacja kultury

– Przeszliśmy szybki proces przekwalifikowania się. Zamiast organizować koncerty, spektakle teatralne na scenie, przerzuciliśmy swoją działalność do sieci i tam probowaliśmy zaktywizować wszystkich artystów, ale także publiczność, żeby śledzili nasze poczynania. Udało się i dzisiaj są tego efekty - mówi dyrektor Chojnickiego Centrum Kultury Radosław Krajewicz. 

– W momencie, kiedy wszyscy byliśmy zamknięci w domach w wielu z nas naprawdę drzemała duża potrzeba dzielenia się tym, co tworzą, więc fajnie, że ta akcja dała taką sposobność, a w finale znaleźliśmy się w końcu na scenie wśród publiczności, czyli tak jak powinno to wszystko wyglądać - mówi Ola Fryca.

Radosław Krajewicz i Ola Fryca

Sztuka gry na wiadrach

Karol Jelonkiewicz i Krzysztof Kopiński

– Zauważyłem, że jest organizowana taka akcja, chętnie wziąłem udział. Nie wahając się odrazu postanowiłem zagrać filmik i wysłać. Jestem mega wdzięczny, bo zostałem wyróżniony - mówi Karol Jelonkiewicz z Człuchowa, który w wraz z Krzysztofem Kopińskim zagrali ... na wiadrach. 

– Pomysł na grę na wiadrach wziął się gdzieś tam z korzeni kubańskich oraz od duetu Bucket Guys. Mega się zainteresowaliśmy ich duetem i ich grą. Postanowiliśmy wykorzystać to i cieszyć się tą muzyką - mówi Karol Jelonkiewicz.

Wyjście z cienia

Olgierd Szopiński

– Cała ta akcja okazała się odskocznią i bardzo fajnym wydarzeniem, dała szansę na pokazanie się wielu ciekawym artystom. Wydało mi się to bardzo ciekawym przedsięwzięciem i taką szansą na wyjście z cienia - mówi Olgierd Szopiński z chojnickiego kolektywu artystycznego Bassgrow Studio, który przystąpił do konkursu #MójDomKultury pokazując swoją pracę na Instagramie.

– Przedstawiłem w nim obraz Matki Boskiej na szmacie i udało mi się uzyskać wyróżnienie - mówi.

W sobotę przez kilka godzin Olgierd Szopiński wraz z Bartoszem Repińskim malowali przed siedzibą Chojnickiego Centrum Kultury baner, który miał przyciągać uwagę przechodniów.

Olgerd Szopiński i Bartosz Repiński

– Kompozycja przedstawia człowieka - artystę, który swoim ubiorem i budową swojego ciała reprezentuje różne dziedziny sztuki - mówi Olgierd Szopiński

"Żeby nie zabić kultury"

Do akcji #MójDomKultury przystąpił też chojnicki muzyk i producent Jakub Słubik, który był akurat w trakcie promocji swojej płyty "Kosmiczny bard". To właśnie utwiry z tej płyty zaprezentował wraz zespołem w sobotę na chojnickiej scenie.

Jakub Słubik na scenie ChCK

– Patrząc po okolicznych powiatach, miastach, to wszystko przez ten COVID się troszkę wycofało, a tutaj ta formuła została uruchomiona tak, żeby jednak kultura żyła, żeby jej nie zabić - mówi Jakub Słubik. 

Jakub Słubik

– Pierwszy raz spotkałem się z taką formułą, może dlatego, że wchodzimy trochę w nową erę internetu, gdzie można w szerszy sposób się zaprezentować poprzez właśnie filmy na YouTube, różne prace na Instagramie. I tutaj fajnie jest to połączone, świat wirtualny z rzeczywistym - mówi Jakub Słubik. 

Świeży powiew kultury

 

– Jesteśmy mile zaskoczeni obecnością publiczności i pozytywnego odbioru. Wszystkie koncerty przebiegały bez problemów. Nie wydarzyło się nic nadzwyczajnego. Z tym, że każdy miał okazję zaczerpnąć trochę świeżego powiewu kultury alternatywnej, niszowej, lokalnej - podsumowuje Ola Fryca.

 

– Udało się. Wielu młodych artystów zgłosiło się do naszej akcji. Byli wśród nich i muzycy i poeci, malarze, graficiarze, tatuażyści. Zaskoczeni byliśmy nie tylko skalą, ale i poziomem tego, co dostaliśmy – dodaje Radosław Krajewicz

 

 

Kolejne finałowe odsłony akcji #MójDomKultury odbędą się 13 i 29 sierpnia.

 

 


Wszelkie materiały (w szczególności informacje lokalne, zdjęcia, grafiki, filmy) zamieszczone w niniejszym Portalu chronione są przepisami ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Zabronione jest bez zgody Redakcji Radia Weekend FM/portalu weekendfm.pl wyrażonej na piśmie pod rygorem nieważności: kopiowanie, rozpowszechnianie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie w całości lub we fragmentach informacji, danych, materiałów lub innych treści poza przewidzianymi przez przepisy prawa wyjątkami, w szczególności dozwolonym użytkiem osobistym.

Komentarze do artykułu

  • galeria: 6
  • niedziela, 9 sierpnia 2020 9:56

Chojnice:

Chojniczanka wygrywa sparing z Arką Gdynia 1:0

  • galeria: 3
  • niedziela, 2 sierpnia 2020 17:19

Chojnice:

Kolizja na drodze Charzykowy - Funka

Sport:

Reklama

Reklama

Polska i Świat:

Copyright © 2001-2020 Radio Weekend, PETRUS Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością, Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu - polityki prywatności - polityki plików cookies
Powiadomienie o plikach cookie Strona korzysta z plików cookies do celów statystycznych. Korzystając z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki będą one zapisane w pamięci urządzenia, więcej informacji na temat zarządzania plikami cookies znajdziesz w Polityce prywatności. zamknij