W związku z wejściem w życie 25 maja 2018 r. Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych (RODO) zmieniamy naszą Politykę Prywatności i Regulamin Portalu.

Prosimy o zapoznanie się ze zmianami. Więcej informacji na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz tutaj:

Zamknij okno [x]

Zamknij okno  X

Reklama

Radio Weekend

Słuchaj on-line:

Słuchaj Radia Weekend

Teraz Gramy (graliśmy wcześniej):

.

.

Na antenie:

.

.

Napisz do nas:

Reklama

GucioBus – przewóz osób i paczek
Brikol
  • środa, 28 września 2022 11:36

Artykuł reklamowy

Automatyka w biurze – o co w niej chodzi?

Lepsze bezpieczeństwo, wyższy standard oraz funkcjonalność to wyzwania, które stoją przed współczesnymi projektantami budynków oraz biur. Do realizacji tego celu niezbędne jest wykorzystanie nowoczesnych technologii. Dlatego automatyka budynkowa jest coraz częściej stosowanym rozwiązaniem. Na czym dokładnie polega? Wyjaśniamy.

Automatyka w biurze &ndash o co w niej chodzi?

Co to jest automatyka budynkowa?

Tytułowe określenie odnosi się do skomputeryzowanej sieci połączonych urządzeń, które dają możliwość sterowania różnymi instalacjami w budynku. Stosuje się ją zarówno w zakładach przemysłowych, biurowcach, jak i domach mieszkalnych. Chodzi przede wszystkim o zintegrowane sterowanie ogrzewaniem, klimatyzacją i wentylacją. Automatyka w biurze obejmuje także systemy kontroli dostępu, wykrywanie obecności w budynku, a także czynności jak sterowanie oświetleniem, opuszczaniem rolet czy żaluzji.

Szerokie wykorzystanie automatyki tworzy nam tzw. inteligentny budynek, gdzie możemy sterować i kontrolować wiele jego funkcji. Co istotne, kontrola ta może odbywać się zdalnie – wystarczy mieć podłączenie do internetu.

Korzyści automatyki budynkowej

Inwestycja w inteligentne rozwiązania daje wiele korzyści użytkownikom pomieszczeń biurowych:
- Można łatwo zarządzać instalacjami w budynku i to na odległość.
- Mniejsze zużycia energii elektrycznej i niższe koszty eksploatacyjne pozwalają oszczędzić dużo pieniędzy.
- Kontrola dostępu i zintegrowany system alarmowy podnoszą bezpieczeństwo, zarówno samych ludzi, jak i maszyn, wyposażenia, sprzętu oraz dokumentów.
- Inteligentne rozwiązania w biurach zwiększają komfort pracowników.
- Automatyka budynkowa umożliwia dopasowania parametrów kontroli i sterowania do aktualnych potrzeb (np. tryb urlopowy, dopasowanie do warunków pogodowych itd.).

Słowem: dzięki inteligentnym rozwiązaniom możemy stworzyć idealne warunki do pracy, zwiększając produktywność i zadowolenie pracowników. Automatyka budynkowa pozwala np. Dzięki czujkom temperatury ustawić odpowiednią temperaturę i wilgotność pomieszczeń, a także ustawić włączanie świateł lub opuszczanie rolet na konkretną godzinę. Ponadto posiadając moduł kontroli dostępu chronimy nasze mienie oraz tajne dokumenty przed dostępem osób trzecich. Wszystko to jest zaś możliwe zdalnie, nawet z drugiego końca świata.

Automatyka w biurze - zastosowanie

Jakie konkretne zastosowanie ma automatyka w biurze? Na przykład jest chętnie stosowana w pomieszczeniach takich jak sale konferencyjne. Za pomocą kilku kliknięć na panelu sterowania lub w smartfonie możemy stworzyć optymalne warunki spotkania czy wideokonferencji. Niektóre z możliwości to np. dostosowanie temperatury i wilgotności powietrza do liczby uczestników, opuszczanie rolet w momencie uruchomienia projektora oraz dopasowanie natężenia światła.

W czasach wysokich cen ogrzewania warto podkreślić, że automatyka w biurze umożliwia sterowanie ogrzewaniem w zależności od ilości osób pracujących w biurze. Może też po prostu zdalnie wyłączyć grzejniki w pustych pomieszczeniach. Jak więc widać, inteligentne rozwiązania pomogą nam urządzić komfortową, bezpieczną i ergonomiczną przestrzeń do pracy dla naszych pracowników.

Instalatora do montażu kontroli dostepu znajdziesz na Montuj.to 

Wszelkie materiały (w szczególności informacje lokalne, zdjęcia, grafiki, filmy) zamieszczone w niniejszym Portalu chronione są przepisami ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Zabronione jest bez zgody Redakcji Radia Weekend FM/portalu weekendfm.pl wyrażonej na piśmie pod rygorem nieważności: kopiowanie, rozpowszechnianie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie w całości lub we fragmentach informacji, danych, materiałów lub innych treści poza przewidzianymi przez przepisy prawa wyjątkami, w szczególności dozwolonym użytkiem osobistym.
  • wtorek, 29 listopada 2022 8:20

Polska i Świat: Artykuł sponsorowany

Nowoczesny serwis obiadowy - na co zwrócić uwagę

  • poniedziałek, 28 listopada 2022 11:25

Polska i Świat: Artykuł sponsorowany

Kwiaty na rabaty wielogatunkowe - które wybrać?

Sport:

Reklama

Reklama

Polska i Świat:

Copyright © 2001-2022 Radio Weekend, PETRUS Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością, Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu - polityki prywatności - polityki plików cookies
Powiadomienie o plikach cookie Strona korzysta z plików cookies do celów statystycznych. Korzystając z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki będą one zapisane w pamięci urządzenia, więcej informacji na temat zarządzania plikami cookies znajdziesz w Polityce prywatności. zamknij