W związku z wejściem w życie 25 maja 2018 r. Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych (RODO) zmieniamy naszą Politykę Prywatności i Regulamin Portalu.

Prosimy o zapoznanie się ze zmianami. Więcej informacji na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz tutaj:

Zamknij okno
Zamknij okno  X

Radio Weekend

Słuchaj on-line:

Słuchaj Radia Weekend

Teraz Gramy (graliśmy wcześniej):

.

.

Na antenie:

.

.

Napisz do nas:

  • poniedziałek, 27 listopada 2023 16:50

Artykuł sponsorowany

Pomysły na biznes w internecie w 2024 roku

W Twojej okolicy nie ma ciekawych ofert pracy? A może masz dość wykonywanego dotychczas zawodu i chcesz się przebranżowić? 2024 może należeć do Ciebie! Wystarczy, że wybierzesz branżę online, w której poczujesz się dobrze, a szybko zapomnisz o kłopotach ze współpracownikami czy męczących dojazdach do firmy. Dowiedz się, jaki jest najlepszy pomysł na biznes!

Pomysły na biznes w internecie w 2024 roku

Zostań swoim pracodawcą, czyli dlaczego warto założyć własny biznes internetowy
Założenie biznesu online może wzbudzać wątpliwości. Owszem, ma swoje wady, ale wciąż jest dużo lepszą opcją niż szukanie pracy w pobliżu swojego miejsca zamieszkania. Internet daje Ci nieograniczone możliwości i często wyższe zarobki niż lokalni pracodawcy. Jeśli więc chcesz coś zmienić w 2024, postaw na własny biznes online.

Jakie są główne zalety takiego rozwiązania?

  • Możliwość pracy z dowolnego miejsca na ziemi;
  • Elastyczny grafik – pracujesz wtedy, kiedy możesz, lub kiedy chcesz;
  • Brak bezpośredniego kontaktu z pracodawcą, klientami czy współpracownikami;
  • Szeroki dostęp do potencjalnych klientów – z całego kraju, a nawet świata;
  • Łatwość wejścia na rynek: założyć własną firmę może niemal każdy, wystarczy, że wybierze odpowiednią dla siebie niszę.

Czy konieczne jest założenie własnej działalności gospodarczej?

Być może właśnie w Twojej głowie pojawiło się pytanie: Czy muszę zakładać działalność gospodarczą, żeby zacząć zarabiać w internecie? Niekoniecznie. Na początek wystarczy, że z klientami będziesz rozliczać się np. przez portal Useme. Tego typu platformy umożliwiają wystawianie faktur, ale pobierają też prowizję dla siebie.

Innym rozwiązaniem może być też działalność nierejestrowana, która pozwala na zarobek do 2700 złotych.

Jeśli jednak chcemy zarobić więcej, to najlepszą opcją będzie założenie własnej jednoosobowej działalności gospodarczej lub wejście w istniejącą już spółkę. Taką decyzję powinieneś poprzeć skrupulatnym planem biznesowym, a najlepiej konsultacją z doradcą finansowym i księgowym.

7 pomysłów na biznes online
Prawdopodobnie masz już motywację do założenia własnego biznesu. Czas przejść do wyboru własnej branży. Poniżej znajdziesz 7 propozycji, w których najłatwiej zacząć zarabiać bez posiadania specjalistycznej wiedzy.

#Copywriting
Lubisz pisać? Zostań copywriterem! Popyt na takich pracowników będzie się utrzymywał, póki ludzkość będzie się ze sobą komunikować za pośrednictwem tekstu.

Jakie treści być może będziesz tworzyć? Będą to np. wpisy blogowe, e-maile, opisy produktów i kategorii, raporty branżowe, publikacje w białych księgach, opisy w mediach społecznościowych oraz teksty marketingowe.

Copywriterzy-freelancerzy cieszą się dużą elastycznością w grafiku pracy, możliwością poszerzania swojej wiedzy i przestrzenią do wyzwolenia kreatywności. Wystarczy, że mają wysoki zasób słów, tzw. lekkie pióro oraz znają się na ortografii. Do pracy potrzebują też laptopa i dostępu do internetu.

Zatrudnienia mogą szukać na specjalnie do tego przeznaczonych portalach lub w agencjach świadczących usługi marketingowe. Najlepsze teksty warto gromadzić we własnym portfolio online – to zwiększa szanse na znalezienie lepiej płatnych zleceń.

Zarobki w copywritingu mogą sięgnąć nawet 5 do 8 tysięcy złotych brutto miesięcznie.

#Specjalista ds. social mediów

Zarządzanie mediami społecznościowymi to coś, co wielu osobom przychodzi naturalnie. Czy da się jednak na tym zarobić lub traktować to zajęcie jako pełnowymiarową pracę? Oczywiście!

W Polsce na specjalistę ds. social mediów jest spore zapotrzebowanie. Konta na Linkedln, Instagramie, Facebooku czy TikToku potrzebują wszystkie znane osoby oraz większość firm.

Czym zatem zajmuje się osoba na takim stanowisku? Do jej obowiązków należy m.in.:

  • tworzenie i redagowanie krótkich tekstów,
  • tworzenie animacji oraz grafik,
  • odpowiadanie na komentarze,
  • organizowanie konkursów,
  • moderowanie grup,
  • budowanie spójnego wizerunku firmy,
  • stały kontakt z klientami (np. na Messengerze),
  • koordynacja kampanii reklamowych.

Zarobki na tym stanowisku zaczynają się skromnie – od kilkuset złotych miesięcznie, ale wraz ze wzrostem doświadczenia mogą sięgnąć nawet 10 000 złotych.

#Korepetytor/sprzedaż kursów online

Jesteś dobry w jakiejś dziedzinie? Otwierają się przed Tobą kolejne możliwości – możesz udzielać korepetycji lub stworzyć własny kurs online (zwłaszcza, jeśli w jakiejś branży brakuje takich materiałów). Wciąż wzrasta zapotrzebowanie na nauczyciela wspomagającego również wśród uczniów, którzy muszą podciągnąć stopnie w szkole. Co ważne, nie musisz przestawić im się tytułem magistra. Materiału szkoły podstawowej czy średniej mogą nauczać nawet zdolniejsi uczniowie tychże placówek.

Praca korepetytora nie wymaga też dużych nakładów finansowych. Ważne, abyś miał jednak podstawowe narzędzia, tj. przyzwoitą kamerę internetową, zestaw słuchawkowy czy komputer np. z systemem Windows 10. To razem z wiedzą w danym przedmiocie wystarczy, by zacząć szukać klientów lub podpiąć się pod większą agencję.

Ile możesz w ten sposób zarobić? Wiele zależy od Twojej specjalizacji i umiejętności edukowania, ale średnia wynosi 30-50 zł za godzinę korepetycji. W przypadku napisania prostego kursu online cena za jeden egzemplarz wynosi od 100 do 1000 złotych.

#Dropshipping

Nie czujesz się dobrze w pisaniu czy przekazywaniu wiedzy? Nadal możesz odnieść sukces w biznesie online! Jedną z możliwości jest zaangażowanie w dropshipping. To metoda realizacji sprzedaży detalicznej, w której nie jesteś właścicielem towarów, ani nie musisz go magazynować. Jesteś raczej kimś w rodzaju pośrednika. Nie musisz też obsługiwać produktu czy dbać o proces wysyłki.

Do niewątpliwych zalet dropshippingu należy też fakt, że nie potrzebujesz wielkiej ilości pieniędzy lub zasobów, by rozpocząć biznes. Na czym więc będzie polegać Twoja praca? Musisz sprawić, żeby o danym produkcie zrobiło się głośno i żeby użytkownicy zaczęli go kupować. Oczywiście rozpoczynając współpracę z daną firmą, dostaniesz też dokładne wytyczne, jak to robić.

Przyda się tutaj wiedza z zakresu finansów, ekonomii i marketingu, ale cały ten trud wynagradzają właściwie nieograniczone zarobki.

#Wirtualna asystentka

Nie chcesz bawić się w sprzedaż? Możesz pochwalić się wieloma kompetencjami miękkimi? Najprawdopodobniej sprawdzisz się jako wirtualna asystentka/ wirtualny asystent!

W zakres obowiązków na tym stanowisku wchodzi najczęściej uzupełnianie arkusza Excel, uzupełnianie opisów produktów w sklepie, sortowanie i filtrowanie danych oraz inne proste czynności, w których nie jest wymagana zaawansowana wiedza.

Możesz też wyspecjalizować się w konkretnej dziedzinie i szukać pracy jako:

  • asystentka administracyjna (podobny zakres działań do asystentki stacjonarnej, ale praca wykonywana jest online lub w systemie hybrydowym);
  • asystentka social mediów (wystarczy, że znasz narzędzia do obsługi social mediów oraz potrafisz tworzyć przyciągające i angażujące wpisy);
  • asystentka bloga (praca polega na edycji i publikacji postów blogowych, przygotowywaniu grafik, obsługi CMS oraz odpowiedzi na komentarze i maile),
  • pomoc w e-commerce (stanowisko to wiąże się ze wsparciem sklepów internetowych przez np. dodawanie produktów do sklepu i obsługę sklepu);
  • wsparcie marketingowe (polega na tworzeniu landing page, obsłudze systemów mailingowych, przygotowywanie kampanii lub automatycznych sekwencji email, obsługę botów oraz pomoc w tworzeniu reklam).

Oczywiście możliwości jest dużo więcej. Nie najgorzej wyglądają również zarobki. Przeciętna wynagrodzeń na tym stanowisku waha się między 4 a 5 tysięcy złotych.

#Pomoc IT

Jednym z najbardziej popularnych pomysłów na biznes online jest pomoc IT. Czym się będziesz zajmował, wybierając tę ścieżkę kariery?

Ponieważ coraz więcej osób starszych zaczyna korzystać z komputerów i Internetu, muszą one uczyć się wszystkiego niemal od podstaw. I tu właśnie potrzebna jest rola pomocnika IT, który może ich nauczyć wszystkiego, czego potrzebują. Inną opcją jest składanie komputerów, czyszczenie i naprawa podzespołów lub podstawowa instalacja najważniejszych aplikacji.

Zajęcie to daje możliwości zarobku w granicach od 3000 do 5000 złotych miesięcznie.

#Twórca rękodzieła (czyli jak sprzedawać we własnym sklepie internetowym)

Wolisz zajmować się pracami ręcznymi, zamiast wiele godzin spędzać przed komputerem? Świetnie! Wystarczy, że masz odrobinę talentu i możesz otworzyć zyskowny biznes. Rękodzieło staje się coraz bardziej popularne zwłaszcza teraz, kiedy klienci doceniają jakość, oryginalność i prace lokalnych twórców (zamiast produkcji masowej, często opatrzonej i niskiej jakości).

Jakie rękodzieło sprzedawać we własnym sklepie internetowym? Może być to np.:

  • biżuteria,
  • ozdoby,
  • mydła,
  • świeczki,
  • kartki okolicznościowe,
  • ceramika,
  • breloczki i przypinki,
  • meble, zabawki,
  • oraz wiele wiele innych.

Na początku warto podejść do tworzenia rękodzieła jak do zajęcia dodatkowego. Możemy potraktować to jako sposób spędzania czasu po pracy. Popularność zdobywa się bowiem całymi tygodniami, a nawet miesiącami. Wraz ze wzrostem zainteresowania hobby może stać się naszym jedynym (i bardzo satysfakcjonującym) źródłem dochodu. Zwłaszcza jeśli otrzymamy propozycję współpracy z innymi twórcami.

Jak zacząć biznes w Internecie?

Wybrałeś swoją niszę? Pora zabrać się do pracy! Ale jak? Spokojnie, to nie jest takie trudne, jak mogłoby się wydawać. Wystarczy zadbać o kilka podstawowych kwestii.

Badanie rynku
Dzięki rzetelnej analizie konkurencji będziesz w stanie znaleźć niszę dla siebie. Weź pod uwagę następujące czynniki:

Oferta
Przeanalizuj, jakie dokładnie produkty i usługi oferuje konkurencja. Spróbuj wychwycić, czym się wyróżnia, a czego jej brakuje.

Grupa docelowa
Do kogo Twoi konkurenci kierują swoją ofertę? Poznaj potrzeby i obawy tej grupy docelowej oraz dowiedz się, jaki język najlepiej do niej trafia.

Przewaga konkurencyjna
Teraz pora na mocne strony Twojej usługi bądź produktu. Postaraj się określić, co wyróżnia Twoją ofertę i dlaczego klienci mają wybrać akurat ją.

Kanały sprzedaży
Kolejnym krokiem jest przeanalizowanie, w jaki sposób inne wiodące marki docierają do swoich klientów. Zapoznaj się z treścią przekazywanych przez nie informacji i językiem komunikacji z grupą docelową.

Finansowanie
W niektórych branżach musisz mieć jakiś kapitał na start. Skąd go wziąć? Znów poszukaj podpowiedzi u konkurencji (np. w wywiadach z przedsiębiorcami) i sprawdź, skąd pochodzą ich fundusze oraz jakiej są wysokości.

Na podstawie tych informacji możesz stworzyć swój własny roboczy biznesplan. Będzie Ci łatwiej uniknąć błędów i pułapek, które popełniali inni.

Jak w biznesie online przydaje się własna strona internetowa?
Biznes online nie ma właściwie racji bytu, jeśli nie masz własnej strony internetowej. Stanowi ona wizytówkę firmy oraz miejsce, do którego trafiają klienci chcący poznać naszą ofertę.

Ponadto strona internetowa:

  • buduje świadomość marki,
  • pomaga generować leady (możesz zbierać dane kontaktowe potencjalnych klientów i wysyłać im maile lub sms-y z ofertą),
  • umożliwia sprzedaż online,
  • ułatwia obsługę klienta.

Własną stronę internetową możesz założyć za darmo w kreatorze stron WebWave. Zacznij działać już dziś – wybierz branżę dla siebie, przeanalizuj konkurencję i stwórz stronę, która pozwoli Ci dotrzeć do klientów!

Wszelkie materiały (w szczególności informacje lokalne, zdjęcia, grafiki, filmy) zamieszczone w niniejszym Portalu chronione są przepisami ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Zabronione jest bez zgody Redakcji Radia Weekend FM/portalu weekendfm.pl wyrażonej na piśmie pod rygorem nieważności: kopiowanie, rozpowszechnianie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie w całości lub we fragmentach informacji, danych, materiałów lub innych treści poza przewidzianymi przez przepisy prawa wyjątkami, w szczególności dozwolonym użytkiem osobistym.

Podcasty Weekend FM

Kafelek audycji: Opowiem Ci historię
Kafelek audycji: Twoje zdrowie
Kafelek audycji: Weekend w lesie
Kafelek audycji: Sportowy Weekend w Weekend FM
Kafelek audycji: Weekend w ogrodzie

Sport:

Ostatnio dodane artykuły:

Copyright © 2001-2024 Radio Weekend, PETRUS Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością, Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu - polityki prywatności - polityki plików cookies
Powiadomienie o plikach cookie Strona korzysta z plików cookies do celów statystycznych. Korzystając z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki będą one zapisane w pamięci urządzenia, więcej informacji na temat zarządzania plikami cookies znajdziesz w Polityce prywatności. zamknij