
Artykuł sponsorowany
W związku z wejściem w życie 25 maja 2018 r. Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych (RODO) zmieniamy naszą Politykę Prywatności i Regulamin Portalu.
Prosimy o zapoznanie się ze zmianami. Więcej informacji na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz tutaj:
Zamknij oknoPolicja apeluje o ostrożność.
Kolejne oszustwo internetowe w powiecie kościerskim w ostatnim czasie. Tym razem pokrzywdzona straciła pieniądze, bo przekazała oszustom dane do swojego konta.
- Policjanci ustalili, że z kobietą skontaktował się oszust, który oferował duży zysk. Przelał na konto 48-latki 5 tys. zł oferując jeszcze większy zysk, tylko miała podać dane do logowania się do konta. Kobieta zaufała oszustom i za pomocą BLIK-a oszuści wypłacili tę swoją kwotę, którą wpłacili, dodatkowo wypłacili z jej konta blisko 3,5 tys. złotych.
Piotr Kwidziński
Mówi Weekend FM Piotr Kwidziński z policji w Kościerzynie.
Funkcjonariusze prowadzą w tej sprawie postępowanie.
Pamiętajmy!
Zawsze sprawdzajmy sprzedającego, ustalmy jego adres i numer telefonu, przeczytajmy komentarze wystawione przez wcześniejszych klientów. Aby zweryfikować sklep internetowy, korzystajmy z informacji zamieszczanych na stronie Ceidg.gov.pl. Pamiętajmy również o zainstalowaniu na swoim komputerze odpowiedniego oprogramowania, które ochroni nas przed wirusami i internetowymi włamywaczami. Na prośbę nieznanych nam osób, nigdy nie instalujmy na swoich urządzeniach programów pozwalających na przejmowanie pulpitu. Unikajmy klikania w linki otrzymane SMS-em lub mailem od nieznanego nam nadawcy. Zachowajmy ostrożność, bądźmy czujni i uważajmy na to, komu i w jakim celu przekazujemy kod BLIK. Przeprowadzając internetowe transakcje, unikajmy pośpiechu i rutyny. Dla własnego bezpieczeństwa nie zawierajmy przez Internet lub telefon żadnych umów z maklerami giełdowymi, którzy jako pierwsi nawiązali z nami kontakt. Z dużą ostrożnością podchodźmy to tego, co mówią nam nieznane osoby przez telefon. Chrońmy swoją tożsamość w sieci i nie udostępniajmy nikomu haseł dostępowych do bankowości elektronicznej.
Gdy zostaniemy oszukani, jak najszybciej zgłośmy to na policję. Pamiętajmy również, aby zachować wszystkie maile, SMS-y czy numery telefonów, przy pomocy których kontaktowaliśmy się z oszustem. Pomoże to później namierzyć policji przestępcę.
Słuchaj w: