W związku z wejściem w życie 25 maja 2018 r. Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych (RODO) zmieniamy naszą Politykę Prywatności i Regulamin Portalu.

Prosimy o zapoznanie się ze zmianami. Więcej informacji na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz tutaj:

Zamknij okno
Zamknij okno  X

Radio Weekend

Słuchaj on-line:

Słuchaj Radia Weekend

Teraz Gramy (graliśmy wcześniej):

.

.

Na antenie:

.

.

Napisz do nas:

  • środa, 8 stycznia 2025 10:35

Artykuł sponsorowany

Identyfikacja wizualna firmy - czym jest i jak zwiększa efektywność sprzedaży

W dobie niezwykle konkurencyjnego świata biznesu przedsiębiorcy muszą wysilić się, by ich produkt lub usługa były zauważone i mogły wybić się na tle konkurencji. Cena? Jakość? To oczywiście istotne aspekty, jednak nie gwarantują sukcesu. By produkt faktycznie był zapamiętany, warto postawić na identyfikację wizualną firmy.

Identyfikacja wizualna firmy - czym jest i jak zwiększa efektywność sprzedaży

Czym jest identyfikacja wizualna firmy?

Identyfikacja wizualna firmy to jeden z najważniejszych obszarów brandingu, w ramach którego marka stara się stworzyć spójny zbiór graficznych elementów, powodujących pozytywne skojarzenia konsumentów z tą konkretną firmą. Identyfikacja wizualna firmy z roku na rok zyskuje na znaczeniu i w opinii ekspertów jest to nadrzędne narzędzie komunikacji z otoczeniem.

Warto pamiętać, że "w 2024 roku branding to coś więcej niż logo czy hasło – to emocjonalny most łączący Twoją firmę z odbiorcami. W obliczu coraz większej konkurencji w przestrzeni cyfrowej, silna tożsamość marki nie tylko wyróżnia Cię na tle innych, ale także buduje zaufanie, lojalność i rozpoznawalność. Chodzi o stworzenie doświadczenia, które rezonuje z odbiorcami, dzięki czemu Twoje przesłanie przebija się przez szum i pozostaje w ich świadomości. W świecie, w którym pierwsze wrażenie kształtuje się w sekundach, branding to Twoja supermoc." Klara Holeksa z designandgraphic.com. Dlatego tak istotne jest, by tworzenie identyfikacji wizualnej firmy szło w parze z innymi elementami brandingu.


Identyfikacja wizualna firmy - czym jest i jak zwiększa efektywność sprzedaży

Czy identyfikacja wizualna firmy jest ważna w procesie brandingu?

Identyfikacja wizualna marki to istotny aspekt brandingu, który powinien nastąpić po fazie wstępnej, uwzględniający ustalenie misji, wizji oraz wartości przedsiębiorstwa. Gdy te bazowe elementy mamy już za sobą, istotne będzie sporządzenie listy wszystkich potencjalnych punktów interakcji na linii klient - marka. W tym celu niezbędne będzie stworzenie jasnej i spójnej metody identyfikacji, dzięki której klienci już po kilku sekundach będą świadomi, z jaką firmą mają do czynienia.

Dobrze stworzona identyfikacja wizualna będzie służyć marce przez wiele lat, jednak niewykluczone, że wraz ze zmianą trendów, oczekiwań klientów i ich wymagań, my również będziemy musieli zainwestować w rozszerzenie repozytorium elementów identyfikacji wizualnej, lub całkowitą ich modyfikację. Nie ma jednak wątpliwości, że to właśnie identyfikacja wizualna firmy stanowi jeden z najważniejszych elementów odpowiadających za kreowanie świadomości marki w otoczeniu. 

Identyfikacja wizualna firmy - najważniejsze elementy

Co wchodzi w skład identyfikacji wizualnej marki? Przede wszystkim logotyp, składający się z graficznego logo, a także nazwy marki, a coraz częściej również sloganu, który powinien być spójny z wartościami i misją firmy. Bardzo często sama nazwa firmy narzuca nam skojarzenia z konkretnym, powtarzanym w reklamach sloganem. To część identyfikacji wizualnej marki, która pozwala natychmiast zwizualizować klientowi nie tylko nazwę, graficzne logo, ale także motto.

Tworząc logo, nie możemy zapomnieć o kwestiach technicznych związanych z kolorystyką i zestawem wykorzystywanych czcionek. Te elementy powinny konsekwentnie pojawiać się wszędzie - zarówno w oficjalnej dokumentacji, materiałach reklamowych, ale także w uniformach pracowników lub sposobie aranżacji wnętrza biura, lub placówki handlowej. 

W skład identyfikacji wizualnej wchodzą także unikalne ilustracje, zdjęcia, oraz projekt graficzny strony internetowej, który natychmiast musi skojarzyć się klientowi z naszą marką. Dzięki zachowaniu spójności wizerunek naszej marki będzie działał na korzyść, bez względu na liczbę kanałów komunikacji. 

Najważniejsze korzyści z ustalenia identyfikacji wizualnej firmy

Stworzenie spójnej identyfikacji wizualnej pozwoli wyróżnić się spośród konkurencyjnych firm, które poświęcają zasoby na zaproponowanie klientom tańszych lub bardziej jakościowych produktów. To strategia uzasadniona w krótkim terminie, która jednak nie zda egzaminu w obliczu kilkuletniej walki o klienta. To, co zapewni sukces to przyciąganie odbiorców emocjami, skojarzeniami i pozytywnymi doświadczeniami, a to uzyskamy dzięki jasnej identyfikacji wizualnej marki.

Identyfikacja wizualna marki zwiększa także tożsamość marki w wyobrażeniach nie tylko klientów, ale również pracowników czy właścicieli firmy. Firma, która posiada swój wypracowany charakter, jest w opinii wszystkich godna zaufania, co sprzyja nawiązywaniu nowych relacji biznesowych i wspiera employer branding marki. By zadbać o identyfikację wizualną marki, warto postarać się o wsparcie profesjonalistów od brandingu, którzy dzięki swoim doświadczeniom i wiedzy ułatwią proces poszukiwania unikalnego, atrakcyjnego wizualnie i sugestywnego stylu, który pozwoli wzmocnić branding marki w długim okresie.

Wszelkie materiały (w szczególności informacje lokalne, zdjęcia, grafiki, filmy) zamieszczone w niniejszym Portalu chronione są przepisami ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Zabronione jest bez zgody Redakcji Radia Weekend FM/portalu weekendfm.pl wyrażonej na piśmie pod rygorem nieważności: kopiowanie, rozpowszechnianie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie w całości lub we fragmentach informacji, danych, materiałów lub innych treści poza przewidzianymi przez przepisy prawa wyjątkami, w szczególności dozwolonym użytkiem osobistym.

Podcasty Weekend FM

Kafelek audycji: Opowiem Ci historię
Kafelek audycji: Górnicy z Pomorza
Kafelek audycji: Twoje zdrowie
Kafelek audycji: Weekend w lesie
Kafelek audycji: Sportowy Weekend w Weekend FM

Sport:

Ostatnio dodane artykuły:

Copyright © 2001-2025 Radio Weekend, PETRUS Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością, Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu - polityki prywatności - polityki plików cookies
Powiadomienie o plikach cookie Strona korzysta z plików cookies do celów statystycznych. Korzystając z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki będą one zapisane w pamięci urządzenia, więcej informacji na temat zarządzania plikami cookies znajdziesz w Polityce prywatności. zamknij