
Artykuł sponsorowany
W związku z wejściem w życie 25 maja 2018 r. Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych (RODO) zmieniamy naszą Politykę Prywatności i Regulamin Portalu.
Prosimy o zapoznanie się ze zmianami. Więcej informacji na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz tutaj:
Zamknij oknoPrzedstawiciele kolejowej spółki widzą możliwość zaprojektowania tunelu na czerskim dworcu.
Tunel na dworcu PKP, przejazd kolejowy na ulicy Podgórnej oraz nowy przystanek kolejowy w Malachinie. Te zagadnienia były tematem rozmowy burmistrza Czerska z posłem Stanisławem Lamczykiem oraz dyrektorem z PKP PLK Pawłem Pleśniarem. Omawiano je w związku z projektowaniem modernizacji linii kolejowych na terenie gminy Czersk. Włodarz jest zadowolony z efektów rozmów.
Moim celem było doprowadzenie do tego, aby po pierwsze wybudować tunel tutaj pod torami kolejowymi, który łączyłby dworzec z ulicą Towarową w Czersku. Druga sprawa, aby zachować przejezdność na tzw. byszongu w Czersku, czyli przedłużeniu ulicy Podgórnej. I doszliśmy do takiego porozumienia, że zachowany zostanie przejazd w linii torów, ale podniesiemy kategorię przejazdu do kategorii "B", czyli tam będą i kamery i szlabany.
Daniel Szpręga
Mówi Weekend FM burmistrz Czerska Daniel Szpręga.
Przedstawiciele kolejowej spółki widzą możliwość zaprojektowania tunelu na czerskim dworcu. Sceptycznie jednak podchodzą do tematu powstania tunelu w wiadukcie kolejowym w okolicach miejscowości Mokre. Ten miałby służyć poprowadzeniu ścieżki rowerowej z Czerska do Karsina. Bardziej prawdopodobne jest za to stworzenie w przyszłości podstacji kolejowej na linii 215 w Malachinie. Mogłaby ona służyć młodzieży dojeżdżającej do Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych w tej miejscowości.
Słuchaj w:

Artykuł sponsorowany

