
Artykuł sponsorowany
W związku z wejściem w życie 25 maja 2018 r. Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych (RODO) zmieniamy naszą Politykę Prywatności i Regulamin Portalu.
Prosimy o zapoznanie się ze zmianami. Więcej informacji na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz tutaj:
Zamknij oknoDwie takie sprawy policjanci odnotowali w ostatnim tygodniu.
Pomimo licznych apeli policji, kolejne mieszkanki powiatu człuchowskiego dały się oszukać przez Internet. Dwie takie sprawy policjanci odnotowali w ostatnim tygodniu.
37-letnia mieszkanka gminy Debrzno myślała, że podaje kod BLIK i akceptuje płatność będącej w potrzebie koleżanki. W rzeczywistości 2600 zł trafiło na konto oszustów, którzy się za nią podawali.
Jeszcze więcej, bo ponad 28 tys. zł straciła 59-letnia mieszkanka gminy Człuchów. Przez portal społecznościowy otrzymała link od rzekomego doradcy finansowego. Ten poprosił ją, aby się zalogowała i założyła nowe konto firmowe.
Kobieta niczego nie podejrzewając zalogowała się na to konto i podała wszystkie loginy i piny do swojego konta w banku. Jak się później okazało w przeciągu dwóch tygodni zostało wykonane 25 przelewów. W ten sposób kobieta została oszukana na łączną kwotę ponad 28 tysięcy złotych. Za każdym razem były to różne kwoty, które najprawdopodobniej nie wzbudziły u właścicielki konta jak i pracowników banku grożącego niebezpieczeństwa.
Agnieszka Prorok
Mówi Weekend FM oficer prasowy człuchowskiej policji Agnieszka Prorok.
Mundurowi ponawiają apel o czujność i radzą jak nie dać się internetowym oszustom.
Jakakolwiek wątpliwość, chwila zastanowienia to sygnał, że coś może być nie tak.
Podstawowe 3 zasady pomogą ci chronić swoje bezpieczeństwo w przypadku próby oszustwa:
Zwolnij: Oszuści często próbują stworzyć wrażenie, że należy działać szybko, albo straszą utratą konta lub innymi konsekwencjami. Poświęć chwilę na zadanie pytań i przemyślenie sytuacji.
Sprawdź: Oszuści często wskazują jakiś problem, aby nakłonić cię do działania. Zbierz informacje i dokładnie sprawdź szczegóły przed kliknięciem linków lub pobraniem plików. Czy otrzymana wiadomość ma sens?
Nie wysyłaj: Oszuści często udają, że należą do znanej organizacji, i mogą użyć zdjęcia jej pracownika ukradzionego z Internetu, aby cię przekonać. Żadna poważna organizacja nie żąda dokonania opłaty od ręki.
Zwracaj uwagę na następujące kwestie:
Znane osoby za pośrednictwem aplikacji z popularnego serwisu proszą cię o pieniądze.
Znajomy prosi cię o zaliczkę, twierdząc, że jest ona warunkiem uzyskania kredytu, odbioru wygranej lub innej nagrody.
Ktoś twierdzi, że jest znajdującym się w nagłej potrzebie przyjacielem, znajomym lub członkiem rodziny.
Ktoś deklaruje, że chce nawiązać z tobą romantyczną relację, a potem prosi o pieniądze.
Wiadomości lub posty zawierają błędy ortograficzne i gramatyczne.
Wiadomość wzywa cię do pilnej reakcji ze względu na problem z twoim kontem w Internecie, podając link do logowania.
Wiadomość zawiera prośbę o zalogowanie się za pomocą mediów społecznościowych, poczty e-mail lub konta bankowego, aby przeczytać ważną wiadomość na temat usług, z których korzystasz w Internecie.
Co radzi policja? Przede wszystkim - zachować czujność i rozsądnie korzystać z Internetu.
Słuchaj w: