
Artykuł sponsorowany
W związku z wejściem w życie 25 maja 2018 r. Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych (RODO) zmieniamy naszą Politykę Prywatności i Regulamin Portalu.
Prosimy o zapoznanie się ze zmianami. Więcej informacji na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz tutaj:
Zamknij oknoZdaniem władz gminy, to koniec tego projektu.
Władze Koronowa unieważniły przetarg na studium planistyczne linii kolejowej Chojnice - Sępólno - Koronowo - Bydgoszcz. W praktyce ta decyzja oznacza koniec projektu. Przypomnijmy, że linia miała zostać wpisana do rządowego programu "Kolejplus". Żeby tak się stało, konieczne było przygotowanie studium planistycznego, stąd przetarg na to zadanie ogłoszony przez władze Koronowa. Jak dowiedziało się Weekend FM, najtańsza oferta wyniosła 800 tysięcy złotych, jedną/trzecią zadeklarował marszałek województwa, a pozostałą część Koronowo chciało znaleźć w pozostałych samorządach leżących na trasie linii.
- Wychodziło mniej więcej koło 50 tys. zł na samorząd. Miasto Chojnice było jak najbardziej za, miasto Bydgoszcz również, niestety inne samorządy troszkę bardziej z dużym dystansem do tego podeszły, jak np. cały powiat sępoleński - na 5 samorządów zaproponował raptem tylko 50 tys. zł i tak naprawdę tych środków w tym momencie brakowało.
Piotr Kazimierski
Mówi Weekend FM wiceburmistrz Koronowa Piotr Kazimierski. To jednak nie wszystko. Termin na wpisanie linii do programu "Kolejplus" mija wraz z końcem listopada. Unieważnienie tego przetargu oznacza, że nie ma już czasu na rozpisanie kolejnego i ponowną próbę przygotowania dokumentacji. A to zdaniem władz Koronowa oznacza koniec projektu zakładającego utworzenie linii kolejowej Chojnice - Sępólno - Koronowo - Bydgoszcz:
- W ramach programu "Kolej plus" jest to tak naprawdę w tym momencie już niemożliwe. Jedyna nadzieja przyszłościowo w panu marszałku, jeżeli by się zdecydował z własnych środków, czy również w jakiejś formie przy wsparciu samorządów, przy pomocy środków unijnych. Trudno mi się w tej chwili do tego odnieść. Ale na pewno w ramach "Kolei plus" na chwilę obecną jest ten etap zakończony.
Piotr Kazimierski
Według szacunków utworzenie linii kolejowej Chojnice - Sępólno - Koronowo - Bydgoszcz miało kosztować od 500 mln do nawet 1 miliarda złotych.

Słuchaj w: