
Artykuł sponsorowany
W związku z wejściem w życie 25 maja 2018 r. Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych (RODO) zmieniamy naszą Politykę Prywatności i Regulamin Portalu.
Prosimy o zapoznanie się ze zmianami. Więcej informacji na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz tutaj:
Zamknij oknoDecyzje co do dalszego postępowania GDDKiA ma podjąć w ciągu najbliższych dni.
To najprawdopodobniej fragment starego mostu, który nie widniał na żadnych mapach. Tajemniczy fragment obiektu kamienno - betonowego, na który natrafiono niedawno podczas rozbudowy drogi krajowej nr 20 na odcinku Kościerzyna - Korne obejrzał już konserwator zabytków. Teraz Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad analizuje możliwe warianty, w jakim kierunku prowadzić dalsze działania w tym miejscu.
Przypomnijmy, w nasypie drogi, w pobliżu przejazdu kolejowego, natrafiono na fragment obiektu kamienno - betonowego. Prace w tym miejscu zostały wstrzymane. Wezwano nadzór archeologiczny. Oględziny w tym miejscu przeprowadził wojewódzki konserwator zabytków:
- Najprawdopodobniej jest to fragment przyczółka mostu istniejącego na starej drodze prowadzącej z Kościerzyny w kierunku Kornego i dalej w kierunku Bytowa, który został rozebrany w znaczącej części w czasie budowy linii kolejowej, natomiast jego relikty zostały zasypane i stanowiły korpus drogi krajowej nr 20.
Piotr Michalski
Mówi Weekend FM rzecznik gdańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Piotr Michalski. Jak dodaje, teraz GDDKiA analizuje możliwe rozwiązania tej sytuacji:
- Pierwsze to jest zrobienie wykopu otwartego i zbadanie tego, co tam jest, natomiast jest jeszcze druga opcja, że nie będziemy tam wykonywali przecisku, zostawimy ten obiekt bez badań, natomiast sam nowy przepust na potrzeby poprowadzenia wód do tej rzeczki, która przechodzi pomiędzy jeziorami, zostanie wykonany w innym miejscu.
Piotr Michalski
Decyzje co do dalszego postępowania GDDKiA ma podjąć w ciągu najbliższych dni. Do tego czasu wstrzymano prace na tym odcinku. Na pozostałych nadal są jednak prowadzone intensywne prace związane z przebudową drogi.
Przypomnijmy, inwestycja zakłada m.in. przebudowę pięciu skrzyżowań. Najpoważniejszą zmianą będzie jednak rondo, które powstanie w Kornem, na skrzyżowaniu drogi krajowej nr 20 z drogą wojewódzką nr 235. Wzdłuż całego sześciokilometrowego odcinka pojawi się także ciąg pieszo-rowerowy.

Słuchaj w: