
Artykuł sponsorowany
W związku z wejściem w życie 25 maja 2018 r. Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych (RODO) zmieniamy naszą Politykę Prywatności i Regulamin Portalu.
Prosimy o zapoznanie się ze zmianami. Więcej informacji na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz tutaj:
Zamknij oknoNie tylko cena będzie decydowała o wyborze wykonawcy.
Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowe z elementami koncepcji programowej - tak fachowo nazywa się dokumentacja przedprojektowa obwodnicy Człuchowa, której opracowywanie wkrótce się rozpocznie. Gdański oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad otworzył właśnie 7 ofert, które wpłynęły do tego przetargu. Najtańsza opiewa na blisko 3 mln 600 tys. zł, a najdroższa na prawie 6 mln zł. Zarządca drogi planował przeznaczyć na to zadanie 5 mln zł. Cena nie będzie jednak jedynym kryterium. W 40tu procentach o wyborze wykonawcy zdecyduje doświadczenie personelu oferenta.
- To studium odpowie na pytanie, którędy można poprowadzić potencjalne warianty tej obwodnicy i na bazie zebranych opinii, analizy wielokryterialnej zostanie podjęta decyzja o wyborze konkretnego wariantu i potem po uzyskaniu decyzji środowiskowej będą jeszcze sporządzone elementy koncepcji programowej po to, żeby po zakończeniu mieć dokument w ręku, z którym można ogłaszać kolejny przetarg, już tym razem na "zaprojektuj i wybuduj".
Piotr Michalski
Mówi Weekend FM rzecznik prasowy GDDKiA w Gdańsku Piotr Michalski.
Obwodnica Człuchowa ma stanowić obejście miasta w ciągu dróg krajowych 22 i 25. Jest jedną z pięciu obwodnic na Pomorzu, wpisanych do rządowego programu budowy 100 obwodnic w całym kraju do 2030 roku. Trasa ma mieć klasę drogi głównej ruchu przyspieszonego i będzie miała jedną jezdnię, cztery skrzyżowania bądź węzły i zaplecze w postaci obwodu utrzymania drogi.

Słuchaj w: