
Artykuł sponsorowany
W związku z wejściem w życie 25 maja 2018 r. Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych (RODO) zmieniamy naszą Politykę Prywatności i Regulamin Portalu.
Prosimy o zapoznanie się ze zmianami. Więcej informacji na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz tutaj:
Zamknij oknoPolicja przestrzega przed oszustami podszywającymi się pod pracowników infolinii bankowej.
Ponad 50 tys. zł straciła 25-letnia mieszkanka Kościerzyny. Policja w regionie przestrzega przed oszustami podszywającymi się pod pracowników infolinii bankowej.
Przestępcy dzwonią w sprawie rzekomych podejrzanych transakcji na koncie lub karcie i proszą o podanie wrażliwych danych, a także zainstalowanie specjalnej aplikacji, dzięki której będą niby mogli przejąć kontrolę nad urządzeniem użytkownika.
- W taki sposób została oszukana młoda kobieta z Kościerzyny - mówi rzecznik kościerskiej policji st. asp. Piotr Kwidziński.
- Powiedział, że być może są jej pieniądze zagrożone na koncie i trzeba dokonać pewnych zmian ustawień na koncie bankowym. Kobieta wykonała polecenia przekazane przez osobę, która podawała się na przedstawiciela banku, wgrała specjalną aplikację i cały czas była w kontakcie telefonicznym z tym mężczyzną. Po zakończeniu rozmowy okazało, że z jej konta zniknęły pieniądze, dodatkowo został wzięty kredyt.
Piotr Kwidziński
Funkcjonariusze apelują do mieszkańców regionu o zachowanie czujności w rozmowach telefonicznych, szczególnie dotyczących podawania naszych wrażliwych danych. Warto najpierw skontaktować się ze swoim bankiem i upewnić, że osoba dzwoniąca faktycznie jest jego pracownikiem.
Słuchaj w: