
Artykuł sponsorowany
W związku z wejściem w życie 25 maja 2018 r. Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych (RODO) zmieniamy naszą Politykę Prywatności i Regulamin Portalu.
Prosimy o zapoznanie się ze zmianami. Więcej informacji na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz tutaj:
Zamknij oknoObwodnica Człuchowa ma mieć ponad 19 kilometrów i być budowana zgodnie z wariantem W1.
Wniosek o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla obwodnicy Człuchowa trafił właśnie do Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska w Gdańsku. To jedna z najważniejszych procedur przed budową obejścia miasta w ciągu dróg krajowych nr 22 i 25.
"To dość szczegółowe opracowanie, w którym wykazaliśmy jak obwodnica Człuchowa będzie oddziaływała na środowisko" - mówi Weekend FM rzecznik prasowy gdańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Mateusz Brożyna.
- W zakresie np. hałasu czy zanieczyszczenia powietrza oraz jakości wód. Wskazane zostały też takie elementy, jak taka realizacja tej inwestycji może oddziaływać na poszczególne elementy z zakresu ochrony środowiska, rośliny, zwierzęta, klimat. Przedstawiliśmy również tutaj lokalizacje i parametry przejść dla zwierząt, zabezpieczenia akustyczne.
Mateusz Brożyna
Jak dodaje Mateusz Brożyna, decyzja powinna być gotowa w ciągu pół roku. Potem opracowana zostanie dokumentacja techniczna wraz ze studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowym. Ogłoszenie przetargu planowane jest w 2026 roku. Wykonawca najpierw będzie miał za zadanie sporządzić projekt, a sama budowa ma nastąpić w latach 2028-2031.
Przypomnijmy, że obwodnica Człuchowa ma mieć ponad 19 kilometrów i być budowana zgodnie z wariantem W1. Dodatkowo ma powstać obwodnica Jaromierza w ciągu drogi krajowej nr 22.
Zobacz także:
Słuchaj w:

Artykuł sponsorowany

