
Artykuł sponsorowany
W związku z wejściem w życie 25 maja 2018 r. Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych (RODO) zmieniamy naszą Politykę Prywatności i Regulamin Portalu.
Prosimy o zapoznanie się ze zmianami. Więcej informacji na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz tutaj:
Zamknij okno"Szeroko nie znaczy bezpiecznie" - odpowiada rzecznik gdańskiego oddziału GDDKiA.
Użytkownicy drogi krajowej 22 oraz mieszkańcy gminy Czersk skarżą się na nowe parametry trasy. Szczególnie na zbyt wąskie pasy ruchu w terenie zabudowanym w Gutowcu i Rytlu. W tych miejscowościach dochodziło już do zdarzeń drogowych. Kilka dni temu z pasa ruchu w Rytlu zjechała ciężarówka. Krytycznych głosów nie brakuje:
- Wszystkie obrzeża są prawie przewrócone. No jest trudno dużym samochodom, jadącym z gabarytami, żeby przejechać. Dlaczego zrobili takie szerokie te wysepki? Powinny być zwężone bardziej. W Rytlu była też kolizja, wypadek ostatnio. Trzeba by było coś z tym zrobić, żeby było bardziej bezpiecznie. Robią tę drogę, ale nie lepiej, a gorzej.
Zbigniew Krzoska
Mówi Weekend FM sołtys Gutowca Zbigniew Krzoska.
Zaznacza też, że przejazd na remontowanym odcinku jest niebezpieczny ze względu na niepełne oznakowanie i słabe oświetlenie.
"Szeroko nie znaczy bezpiecznie" - mówi z kolei rzecznik prasowy generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Gdańsku Mateusz Brożyna. Jak wyjaśnia, zwężenia w miejscowościach mają na celu uspokojenie ruchu.
- Autostrady obecnie mają szerokość pasa 3,75. W przypadku takich miejscowości jak Gutowiec i Rytel zastosowano szerokość 3,25. Jest to tylko 25 centymetrów mniej niż standardowy pas ruchu. Chodzi tutaj głównie o to, aby uspokoić ruch o charakterze tranzytowym w tych miejscowościach. Pamiętajmy o tym, że szerokość samochodu ciężarowego nie powinna z zasady przekraczać 2,55 metra. Ciężko tu mówić o niemieszczeniu się pojazdów.
Mateusz Brożyna
Mówi Weekend FM rzecznik prasowy GDDKiA w Gdańsku Mateusz Brożyna. Jak dodaje, najeżdżanie na krawężniki może być powodowane trwającą przebudową. Z kolei uwagi w kwestii oświetlenia drogi zostaną przekazane kierownikowi projektu.
Słuchaj w: