
Artykuł sponsorowany
W związku z wejściem w życie 25 maja 2018 r. Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych (RODO) zmieniamy naszą Politykę Prywatności i Regulamin Portalu.
Prosimy o zapoznanie się ze zmianami. Więcej informacji na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz tutaj:
Zamknij oknoUrzędnicy podkreślają, że to pracujący zbiornik retencyjny.
Lód na stawach w Parku Tysiąclecia nie jest bezpieczny - podkreśla chojnicki radny i przewodniczący osiedla nr 9 Bogdan Kuffel. Podczas wczorajszych (22.01.) komisji rajca zwracał uwagę na biegające po stawach dzieci oraz młodzież wchodzącą na taflę, by np. wykonać na niej wielkie rysunki. Podkreślał, że ze względu na napowietrzanie niektórych akwenów lód na nich jest niepewny.
- Sam byłem świadkiem - rodzic idzie z trójką małych dzieci, matka popycha wózek, a ojciec pozwala dziecku, żeby na te niepewne stawy [wchodziło]. Teraz były takie wahania - minus, potem plus, dzieciak po tym chodzi, rodzic nie reaguje. Tam nikt nie zna głębokości tej tafli, coś się może stać.
Bogdan Kuffel
Jak mówi radny Bogdan Kuffel, może trzeba byłoby postawić w tym miejscu tabliczki z informacją "zakaz wchodzenia na lód".
Niechętny temu pomysłowi jest jednak dyrektor Wydziału Komunalnego w chojnickim ratuszu Jarosław Rekowski.
- To jest tak, jak chodzenie po chodniku - "Proszę chodzić po chodniku", to musielibyśmy tych tabliczek "Chodzić po chodniku", "Nie wchodzić do lasu", "Nie spuszczać psa" - to są rzeczy oczywiste. Zbiorniki retencyjne w Parku 1000-lecia, one też tworzą system retencyjny, wobec powyższego ta ilość wody jest retencjonowana, planowana przed opadami, jest obniżana tafla, podwyższana, tak, że no absolutnie, kategoryczny zakaz wchodzenia na lód.
Jarosław Rekowski
Dyrektor Rekowski podkreśla także, że przy stawach widnieją już tabliczki zakazujące chodzenia po skarpach, więc wchodząc na lód ignoruje się już przynajmniej tę informację.
Słuchaj w: