
Artykuł sponsorowany
W związku z wejściem w życie 25 maja 2018 r. Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych (RODO) zmieniamy naszą Politykę Prywatności i Regulamin Portalu.
Prosimy o zapoznanie się ze zmianami. Więcej informacji na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz tutaj:
Zamknij oknoDworzec w mieście jest gotowy od ponad 2 lat.
Jest projekt modernizacji, ale nie ma decyzji o jego realizacji. Mowa o linii kolejowej 212 na odcinku z Lipusza do Bytowa. Jej remont to warunek, by Bytów znów uzyskał pasażerskie połączenia kolejowe. W mieście jest już gotowy węzeł integracyjny i zrewitalizowany dworzec. W połowie minionego roku okazało się jednak, że na liście inwestycji w Funduszu Kolejowym remont linii z Lipusza do Bytowa nie został uwzględniony. Był dopiero na liście rezerwowej.
- My interweniowaliśmy w tej sprawie i poprosiliśmy PKP PLK o przesunięcie remontu tej linii na listę podstawową. I jeżeli taka decyzja zapadnie, jeżeli będzie wyremontowana ta linia i prędkość osiągnie co najmniej 60 km/h, my jesteśmy wstanie zestawić połączenia, które połączą Kościerzynę z Bytowem.
Leszek Bonna
Mówi Weekend FM wicemarszałek Leszek Bonna.
Obecnie na odcinku Lipusz-Bytów pociągi mogą jechać zaledwie 30 km/h. Połączenie z Kościerzyną umożliwi zarazem możliwość dojazdu do Trójmiasta. Ponadto samorząd województwa pomorskiego w tegorocznym budżecie zarezerwował środki na zakup 35 nowych pociągów. Zamówienie ma zostać w pełni zrealizowane do 2027 roku.
Słuchaj w: