
Artykuł sponsorowany
W związku z wejściem w życie 25 maja 2018 r. Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych (RODO) zmieniamy naszą Politykę Prywatności i Regulamin Portalu.
Prosimy o zapoznanie się ze zmianami. Więcej informacji na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz tutaj:
Zamknij okno"To budżet historyczny".
Budżet powiatu tucholskiego na 2024 rok uchwalony. Rada była jednomyślna i zgodnie zagłosowała za planem 116 milionów dochodów i wydatków na poziomie 127 milionów złotych.
Wszyscy też zgodzili się w jednym - to budżet historyczny, największy od lat, w którym na inwestycje zapisano aż 45 milionów złotych. W przyszłym roku m.in. przebudowy doczeka się mocno uczęszczana "napoleonka", czyli droga Tuchola-Tleń, a także drogi w gminach Cekcyn czy Lubiewo. Najmniej pod tym względem dziać się będzie w gminie Tuchola, ale radny Bartosz Puchowski uważa, że we wcześniejszych latach to właśnie ten samorząd miał drogową przewagę nad innymi.
- Dążmy do tego, żeby nie było powiatu dwóch prędkości, czyli części zachodniej z gminą Tuchola, Gostycyn, Kęsowo i części wschodniej z gminami Śliwice, Cekcyn, Lubiewo, tylko dążmy do tego, żeby to był zrównoważony rozwój. Bardzo się cieszę, że w przyszłym roku bardzo dużo inwestycji będzie robionych na terenie gminy Śliwice, Cekcyn i Lubiewo.
Bartosz Puchowski
Mówił radny Puchowski, a interesów Tucholi bronił radny Jerzy Kowalik.
- W związku z tym, że jestem radnym wybranym z gminy Tuchola, uczestniczyłem w wielu spotkaniach z mieszkańcami i to nie jest tak, że Tuchola jeśli chodzi o stan dróg powiatowych to jest kraina mlekiem i miodem płynąca. Jesteśmy najdalsi od takich określeń.
Jerzy Kowalik
Jerzy Kowalik zwrócił na przykład uwagę na fakt, że w nie najlepszym stanie są drogi powiatowe w Legbądzie czy Stobnie, a na odcinku Plaskosz-Miejski Rów brakuje chodnika.
Na sesji budżetowej pojawił się też apel drogowy. Radny Michał Skałecki uważa, że powiat powinien starać się o zmianę statusu "napoleonki" i w sprawie jej modernizacji pozostawać w ścisłym kontakcie z Urzędem Marszałkowskim.
Słuchaj w: