
Artykuł sponsorowany
W związku z wejściem w życie 25 maja 2018 r. Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych (RODO) zmieniamy naszą Politykę Prywatności i Regulamin Portalu.
Prosimy o zapoznanie się ze zmianami. Więcej informacji na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz tutaj:
Zamknij oknoKolejne etapy.
Najpierw do dokumentacji wprowadzone zostaną uwagi z protokołu Komisji Oceny Przedsięwzięć Inwestycyjnych. Potem złożony zostanie wniosek o wydanie decyzji środowiskowej. Równolegle trwać będą prace nad koncepcją programową. Po uzyskaniu tych dokumentów możliwe będzie ogłoszenie przetargu na prace w systemie "zaprojektuj-wybuduj".
Te wszystkie etapy trzeba będzie przebrnąć, zanim pierwsze koparki wjadą na plac budowy obwodnicy Człuchowa w ciągu dróg krajowych nr 22 i 25 oraz powiązanej z nią obwodnicy Jaromierza w ramach tzw. berlinki.
Jak wiecie z Weekend FM, obejście Człuchowa powstanie zgodnie z wariantem jasnoniebieskim W1. Na ten moment planowane jest połączenie nowej trasy tylko z dotychczasowymi drogami krajowymi 22 i 25 oraz drogą wojewódzką nr 188. Powstanie też baza drogowców niedaleko Nieżywięcia. W tej chwili rekomendowana jest jedna jezdnia, bez rezerwy pod drugą.
- Prognozy wykazały, że natężenie ruchu wykazuje wystarczający poziom swobody ruchu dla przekroju jednej jezdni, po jednym pasie w każdym kierunku, dlatego tutaj, jeżeli chodzi też o rezerwę dla DK22, to było przedmiotem uwag KOPI. Z dokumentu analiz i prognoz ruchu też jednoznacznie wynika, że ta rezerwa pod drugą jezdnię w DK22 nie jest uzasadniona.
Mateusz Brożyna
Mówi Weekend FM rzecznik prasowy gdańskiego oddziału GDDKiA Mateusz Brożyna.
Obwodnica Człuchowa powstanie zgodnie z wariantem jasnoniebieskim W1, a dodatkowo zostanie też zbudowane obejście Jaromierza. To już postanowione. A jakie będą parametry tej drogi? Ile będzie pasów jezdni i skrzyżowań? Jakie są kolejne etapy inwestycji? Reporter Weekend FM Wojciech Piepiorka porozmawiał na ten temat z rzecznikiem gdańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Mateuszem Brożyną. Sprawdził też, jak decyzję o wyborze wariantu przyjęli włodarze miasta i gminy Człuchów.
Materiał Wojciecha Piepiorki

Słuchaj w:

Artykuł sponsorowany

