
Artykuł sponsorowany
W związku z wejściem w życie 25 maja 2018 r. Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych (RODO) zmieniamy naszą Politykę Prywatności i Regulamin Portalu.
Prosimy o zapoznanie się ze zmianami. Więcej informacji na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz tutaj:
Zamknij oknoMówił podczas spotkania Rady Społecznej lecznicy dyrektor Maciej Polasik.
W całym 2021 roku i pierwszej połowie roku 2022 do dyrekcji Szpitala Specjalistycznego w Chojnicach wpłynęło łącznie 15 skarg. Najwięcej, tj. trzy zgłoszenia, dotyczyły niewłaściwego zachowania lekarzy względem pacjentów, a dwa - nieprawidłowo wykonanych zabiegów.
- Oficjalnie, mimo że wiele się mówi na temat pracy szpitala, zarówno w takich rozmowach prywatnych, krytykuje się szpital również w mediach społecznościowych. Oficjalne skargi dotyczyły niewłaściwego sposobu udzielania świadczeń, o błędach w dokumentacji medycznej, nieprawidłowego wykonania zabiegu zdaniem pacjenta oraz zbyt długiego czasu oczekiwania na świadczenia.
Maciej Polasik
Mówi Weekend FM dyrektor szpitala w Chojnicach Maciej Polasik. Pojedyncze donosy dotyczyły natomiast m.in. nieprawidłowej diagnozy i błędnego postępowania medycznego oraz błędnego opisu wykonanego przez lekarza, a także uniemożliwienie odwiedzin pacjenta na oddziale covidowym. Po zbadaniu spraw, zarówno w szpitalu, jak i przez rzecznika praw pacjenta, tylko trzy z powyższych skarg uznano za zasadne.
Czego dotyczyły?
- Błędnie wystawionej karty informacyjnej z pobytu w SOR, to było ewidentne, brak możliwości zarejestrowania się do lekarza dermatologa, rzeczywiście okres oczekiwania do poradni dermatologicznej uległ znacznemu wydłużeniu, pacjentka, która miała wcześniejszy termin, przekładano ją na kolejne terminy, ale wynikało to z tego, że pani doktor dermatolog, która pracowała w naszym szpitalu zmarła i nie mogliśmy na jej miejsce w krótkim czasie znaleźć zastępcy.
Maciej Polasik
Wyjaśnia dyrektor Maciej Polasik.
Trzecie uchybienie dotyczyło błędnego opisu wyników badania i nieprzyjemnej reakcji lekarza na wskazanie błędu przez pacjenta. W pierwszym półroczu tego roku wpłynęły także dwa podziękowania. Dotyczyły one opieki i udzielanych świadczeń na oddziale chirurgii urazowo-ortopedycznej oraz w Szpitalnym Oddziale Ratunkowym.
Słuchaj w: