
Artykuł sponsorowany
W związku z wejściem w życie 25 maja 2018 r. Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych (RODO) zmieniamy naszą Politykę Prywatności i Regulamin Portalu.
Prosimy o zapoznanie się ze zmianami. Więcej informacji na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz tutaj:
Zamknij oknoPolitycy PiS zorganizowali w środę (23.11.) w Człuchowie spotkanie w sprawie przyszłej obwodnicy Człuchowa.
Mieszkańcy Sieroczyna, w gminie Człuchów chcą, by lokalne samorządy wsparły ich w wyborze wariantu obwodnicy Człuchowa, który omija ich miejscowość. To wariant fioletowy, który zaczyna się w Jaromierzu i okrąża Człuchów od strony południowej. O jedno stanowisko w tej sprawie apelują też politycy Prawa i Sprawiedliwości, którzy w środę (23.11.) w Człuchowie zorganizowali spotkanie dotyczące przyszłej obwodnicy miasta.
- Dzisiaj nie ma mowy o niebieskim, zielonym, czerwonym, pomarańczowym. Jest mowa o fioletowym i o jego korekcie. Kwestia jest rozmawiajcie jednym głosem samorządowcy, pomóżcie, ja się mogę do tego włączyć, tak wariant fioletowy jest jedynym wariantem. Panowie samorządowcy, może jeszcze rozważycie, jeszcze jest czas, żeby wesprzeć obecny fioletowy.
Aleksander Mrówczyński
Apelował poseł Prawa i Sprawiedliwości Aleksander Mrówczyński, który wraz z wicewojewodą Mariuszem Łuczykiem wzięli udział w spotkaniu w Człuchowie.
Korekta wariantu fioletowego, o której wspominał poseł, to kompromisowa propozycja, którą przedstawił nieobecny na spotkaniu wójt gminy Człuchów Paweł Gibczyński. Łączy ona założenia wariantu fioletowego i niebieskiego, który zakłada jeszcze większe ominięcie Jaromierza i przebieg obwodnicy przez południowe tereny Człuchowa.
Wcześniej miasto, gmina i powiat opowiedziały się za wariantami, które przebiegają między innymi przez Sieroczyn i kilometrowy odcinek obrzeży Człuchowa. Samorządy chciały też modyfikacji wariantu fioletowego, tak, by ten zaczynał się nie za Jaromierzem, a bliżej miasta:
- Będę walczył, aby było jak najwięcej zjazdów z tej obwodnicy do Człuchowa, że ta obwodnica powinna biec tym odcinkiem, który tutaj pokazałem. Jeżeli powstanie ta obwodnica w tym kilometrze na obszarze obrzeży miasta, to mamy szansę na utworzenie nowych terenów przemysłowych, usługowych i magazynowych.
Ryszard Szybajło
Bronił wczoraj własnej decyzji burmistrz Człuchowa Ryszard Szybajło, który przypomniał również, że miasto przygotowywało swoje tereny pod obwodnicę konsekwentnie już od ponad 30 lat. Te argumenty jednak nie przekonały przedstawicieli „Protestu Sieroczyn”:
	- Coś, co było aktualne 30 lat temu, przestaje być aktualne po 30 latach. Obecnie Sieroczyn staje się kierunkiem zarówno mieszkańców Człuchowa, jak i odwrotnie, mieszkańców Sieroczyna w kierunku Człuchowa.
	- Można nas poświęcić dla inwestycji, dla hal targowych, dla szybkiego wjazdu i wyjazdu?
	- To przemieszczanie ludności ma miejsce, wobec czego posadowienie obwodnicy w tym miejscu jest dramatem. Wariant fioletowy uważam, że jest optymalnym wariantem.
	- Ja bardzo pana proszę, żeby pan się przyłączył do kolegi wójta i razem z panem posłem, a może i nawet dostrzeżecie, byśmy razem wystąpili przed inwestorem. Wtedy mamy szanse. 
	
Mieszkańcy Sieroczyna
Decyzja o wyborze przebiegu obejścia miasta ma zapaść w styczniu na poziomie Komisji Opiniującej Projekty Inwestycyjne przy Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Warszawie. Wcześniej zostanie zwołany zespół na poziomie wojewódzkiego oddziału GDDKiA. Zarówno na poziomie województwa, jak i centrali, udział w wyborze wariantu będą mogli wziąć przedstawiciele samorządów z Człuchowa.

Słuchaj w: