
Artykuł sponsorowany
W związku z wejściem w życie 25 maja 2018 r. Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych (RODO) zmieniamy naszą Politykę Prywatności i Regulamin Portalu.
Prosimy o zapoznanie się ze zmianami. Więcej informacji na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz tutaj:
Zamknij oknoPrzywrócenie ruchu pociągów na trasie Chojnice - Kościerzyna planowane jest na 11 grudnia.
Na ukończeniu są prace związane z budową nowych peronów oraz wymianą torów na linii kolejowej Chojnice - Kościerzyna.
Nowe perony wykonano już na przystankach w Kaliszu, Męcikale, Lubni i Żabnie. W tej ostatniej miejscowości aktualnie trwa montaż oświetlenia oraz wymiana torów. Najwięcej pracy pozostało jeszcze przy przebudowie stacji w Brusach.
Na stacji Brusy realizowane są roboty związane z przebudową układu torowego. Następnie rozpocznie się budowa nowego peronu wyspowego. Zakończenie prac na stacji planowane jest w trzecim kwartale 2023 roku.
Przemysław Zieliński
Mówi Weekend FM rzecznik prasowy PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Przemysław Zieliński.
A jakich zmian po zakończeniu inwestycji mogą spodziewać się podróżni?
Nowe perony są wyższe, dzięki czemu podróżni łatwiej wsiądą do pociągów. Wygodne i bezpieczne dojścia ułatwią dostęp do kolei osobom o ograniczonych możliwościach poruszania się. Perony wyposażono w nowe wiaty, ławki i poręcze do odpoczynku na stojąco. Zamontowano czytelne oznakowanie, nowe gabloty z rozkładami jazdy pociągów i informacjami dla podróżnych oraz jaśniejsze i energooszczędne oświetlenie.
Przemysław Zieliński
Wylicza rzecznik spółki PKP Przemysław Zieliński.
Ponadto w nawierzchni peronów i dojściach do nich wykonano ścieżki z wypukłą fakturą dedykowane dla osób niewidomych i niedowidzących. Do wykończenia jest jeszcze peron w Dziemianach, w powiecie kościerskim.
Jak ustaliło Weekend FM, pociągi mają wrócić na trasę Chojnice - Kościerzyna 11 grudnia.
Inwestycja finansowana jest z Rządowego Programu Budowy lub Modernizacji przystanków kolejowych na lata 2021-2025" oraz ze środków budżetowych PLK. Łączny koszt to około 22 mln zł netto.
Słuchaj w: