
Artykuł sponsorowany
W związku z wejściem w życie 25 maja 2018 r. Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych (RODO) zmieniamy naszą Politykę Prywatności i Regulamin Portalu.
Prosimy o zapoznanie się ze zmianami. Więcej informacji na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz tutaj:
Zamknij oknoNa odcinku Kościerzyna-Somonino.
Wszystko miało być jasne 18 sierpnia, ale na rozstrzygnięcie trzeba jeszcze poczekać. Wydłużono termin otwarcia ofert na wyłonienie wykonawcy modernizacji i elektryfikacji linii kolejowej nr 201 na odcinku Kościerzyna - Somonino oraz nr 214 na odcinku Somonino - Kartuzy.
- Ze względu na duże zainteresowanie potencjalnych wykonawców termin otwarcia ofert wydłużono do 20 września - informuje Przemysław Zieliński z zespołu prasowego PKP PLK:
- Podpisanie umowy z wykonawcą i rozpoczęcie prac planowane jest nie później, niż w pierwszej połowie 2023 roku, a zakończenie inwestycji w drugiej połowie 2026 roku.
Przemysław Zieliński
Zakres prac obejmuje szereg elementów - dodaje Przemysław Zieliński:
- W zakres prac wchodzi modernizacja 27 km linii kolejowej nr 201 na odcinku Kościerzyna-Somonino wraz z dobudową drugiego toru, który zwiększy przepustowość linii, oraz 8 km linii nr 214 Somonino-Kartuzy, co umożliwi powrót pociągów na tę trasę i bezpośrednie połączenie Kościerzyny z Kartuzami.
Przemysław Zieliński
Zadanie obejmuje również przebudowę stacji i przystanków na linii 201, budowę lub remont 10 wiaduktów kolejowych oraz przebudowę przepustów. W Kościerzynie ma również powstać nowe przejście podziemne, które połączy ulicę Dworcową z Towarową i jednocześnie będzie stanowić bezkolizyjne dojście do peronów.

Słuchaj w: