W związku z wejściem w życie 25 maja 2018 r. Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych (RODO) zmieniamy naszą Politykę Prywatności i Regulamin Portalu.

Prosimy o zapoznanie się ze zmianami. Więcej informacji na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz tutaj:

Zamknij okno
Zamknij okno  X

Radio Weekend

Słuchaj on-line:

Słuchaj Radia Weekend

Teraz Gramy (graliśmy wcześniej):

.

.

Na antenie:

.

.

Napisz do nas:

  • środa, 13 lutego 2019 7:43

Chojnice

Jest nowy pomysł na przebudowę chojnickiego dworca PKP

Wymagana jest jednak zgoda władz województwa.

Jest nowy pomysł na przebudowę chojnickiego dworca PKP

fot. ppm

Chojnicki ratusz szuka nowych rozwiązań, aby przebudowa dworca PKP doszła do skutku. Jak już informowaliśmy w Weekend FM, ze względu na bardzo drogie przetargi PKP PLK na razie wycofało się z finansowania modernizacji peronów. A bez wykonania nowych peronów nie będzie możliwe wybudowanie między nimi zawartego w projekcie parkingu.

Jakie wyjście z tej sytuacji znaleźli miejscy urzędnicy? Odpowiedź w relacji Michała Drejera.

Parking między peronami jest ważną częścią inwestycji, a że sama inwestycja jest współfinansowana z pieniędzy unijnych, nie można budowy tego elementu pominąć. Jak informuje burmistrz Chojnic Arseniusz Finster, w najnowszych rozmowach z PKP PLK pojawiło się zapewnienie, że perony mają być modernizowane w ramach przyszłej przebudowy linii kolejowej 203, jednak nastąpi to najprawdopodobniej dopiero około roku 2024.

Do tego czasu parking, który ma pomiędzy nimi wybudować miasto byłby zupełnie niefunkcjonalny, bo i on i nowe perony mają zostać podniesione o kilkadziesiąt centymetrów. Dlatego burmistrz chce parking wybudować w innym miejscu - w sąsiedztwie nowego dworca autobusowego, a inwestycję współfinansowaną przez PKP PLK okroić - spółka nie zmodernizowałaby peronów, a tylko wybudowała przejście podziemne pod torami. Na wszystkie propozycje zgodę musi jednak wyrazić marszałek województwa.

- Teraz marszałek jako gospodarz postępowania powinien wyrazić zgodę na to, żeby ratować cały projekt, bo jeżeli nie będzie przejścia podziemnego łączącego dworzec autobusowy i kolejowy, to węzeł jest "lipa".

Mówi Arseniusz Finster. I dodaje, że budowa parkingu w innym niż wcześniej zakładano miejscu nie wyklucza utworzenia go także w miejscu pierwotnym - między peronami. Ta inwestycja byłaby jednak wykonana za kilka lat, równolegle z przebudową samych peronów przez PKP PLK.

relacja


Jest nowy pomysł na przebudowę chojnickiego dworca PKP
Wszelkie materiały (w szczególności informacje lokalne, zdjęcia, grafiki, filmy) zamieszczone w niniejszym Portalu chronione są przepisami ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Zabronione jest bez zgody Redakcji Radia Weekend FM/portalu weekendfm.pl wyrażonej na piśmie pod rygorem nieważności: kopiowanie, rozpowszechnianie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie w całości lub we fragmentach informacji, danych, materiałów lub innych treści poza przewidzianymi przez przepisy prawa wyjątkami, w szczególności dozwolonym użytkiem osobistym.

Podcasty Weekend FM

Kafelek audycji: Opowiem Ci historię
Kafelek audycji: Weekend w lesie
Kafelek audycji: Sportowy Weekend w Weekend FM
Kafelek audycji: Weekend w ogrodzie

Sport:

Ostatnio dodane artykuły:

Copyright © 2001-2024 Radio Weekend, PETRUS Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością, Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu - polityki prywatności - polityki plików cookies
Powiadomienie o plikach cookie Strona korzysta z plików cookies do celów statystycznych. Korzystając z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki będą one zapisane w pamięci urządzenia, więcej informacji na temat zarządzania plikami cookies znajdziesz w Polityce prywatności. zamknij